تحقیقات درباره انفجار منچستر به داخل MI5 کشیده شد

12:35 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۹۶۲
وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که سازمان اطلاعات داخلی انگلیس (MI5) درباره شکست طرح پیگیری تهدید ایجاد شده از سوی عامل انفجار منچستر تحقیقاتی را آغاز کرده است.
تحقیقات درباره انفجار منچستر به ساختار MI5  کشیده شد
به گزارش گروه بین‌الملل ، «آمبر راد» روز دوشنبه گفت که MI5 تحقیقاتی را درباره شکست خود در پیگیری تهدید ایجاد شده از سوی عامل انفجار منچستر آغاز کرده است.

وزیر کشور انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری «اسکای نیوز» گفت: تحقیقات MI5 درباره عملکرد خود «اولین گام مناسب» در عبرت گرفتن از حادثه هفته گذشته است.

امبر راد افزود: اطلاعات زیادی درباره این مطلب که چه اتفاقی رخ داده منتشر شده است؛ چگونه این اتفاق افتاده است، مردم چه چیزهایی را باید بدانند، به نظر من این کار درستی است که مقامات اطلاعاتی تحقیق کنند که حقیقت چیست.

این مقام انگلیسی در ادامه افزود: اگر اقدام دیگری درباره نقص امنیتی نیاز باشد انجام خواهیم داد اما در حال حاضر تحقیقات باید درباره انفجار هفته گذشته در منچستر باشد.

سازمان اطلاعات داخلی انگلیس تحقیقاتی اضطراری را درباره دلیل غافل شدن از تهدید امنیتی ایجاد شده از سوی عامل انفجار منچستر آغاز کرده است.

رسانه‌های انگلیس پیش از این گزارش داده‌اند که پیش از انفجار منچستر دست‌کم سه مرتبه به MI5 درباره تهدید امنیتی «سلمان عبیدی» هشدار داده شده است.

علاوه بر این رسانه‌ها گزارش دادند که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) ماه ژانویه به MI5 هشدار داده است که سلمان عبیدی در حال برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی در انگلیس است.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *