رزمنده‌ای که با کتف مجروح به موصل رفت و شهید مدافع حرم شد + تصاویر

21:00 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۸۹۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
همزمان با اولین شب ماه مبارک رمضان، سردار «شعبان نصیری» پس از نزدیک به ۳۸ سال مجاهدت در میادین دفاع از حریم اسلام ناب محمدی (ص)، در موصل عراق و در نبرد با تروریست‌های تکفیری، توسط یک تله انفجاری به جمع یاران شهیدش پیوست.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، ششم خرداد امسال و همزمان با اولین شب ماه مبارک رمضان، سردار «شعبان نصیری» پس از نزدیک به ۳۸ سال مجاهدت در میادین دفاع از حریم اسلام ناب محمدی (ص)، در موصل عراق و در نبرد با تروریست‌های تکفیری، توسط یک تله انفجاری به جمع یاران شهیدش پیوست.

شهید نصیری

شهید شعبان نصیری متولد ۱۳۳۸ از سرداران دوران دفاع مقدس بود، که از ابتدای جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و مسئولیت‌های گوناگونی را عهده دار بود.

وی با شروع حملات تکفیری‌ها به شهرهای عراق به واسطه ارتباط با نیروهای سپاه بدر عراق در این کشور حضور یافت و حتی چندی پیش از ناحیه دست و کتف مجروح شده بود.

«حمیدرضا نصیری» برادر شهید «شعبان نصیری» در گفتگویی اظهار کرد: ۸ ماه پیش از ناحیه کتف مجروح شد و گفتند باید پروتز بگذارد؛ با دستی که کج بود چند روز مانده به انتخابات دوباره به عراق برگشت. ایشان که روزی به عنوان مستشار نظامی در عراق حضور داشت امروز به عنوان شهید پر افتخار با کوله‌باری از تجربه و فعالیت ما را ترک کرد و به آنچه علاقه داشت و سال‌ها برای آن تلاش کرد، رسید.

شهید نصیری

برادر شهید نصیری همچنین اضافه کرد: در جریان اتفاقاتی که برای سوریه و عراق پیش آمد و قرار شد خط مبارزه را به خارج از مرز‌ها ببریم از اولین کسانی بود که به عنوان مستشار نظامی همراه با حاج قاسم سلیمانی به عراق رفت. از ابتدای امر تا روزی که شهید شد به واسطه عِرقی که نسبت به عراق داشت در میدان جهاد حضور یافت، چون معتقد بود اگر روزی به عنوان فرمانده با این نیرو‌ها کار می‌کرد امروز هم در حشدالشعبی باید در کنار آن‌ها باشد.

شهید نصیری

گفتنی است عصر روز گذشته (یکشنبه) مراسم وداع با پیکر سردار شهید «شعبان نصیری» در معراج الشهدای تهران برگزار شد؛ در این مراسم پیکر شهید در میان خانواده، بستگان، دوستان و همرزمانش مورد استقبال قرار گرفت و حاضران در معراج الشهدا با پیکر وی وداع کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *