رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسکو: افزایش نظامیان ناتو در "افغانستان" راه‌حل بی‌نتیجه است

17:20 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۱۱۲
نماینده پوتین در امور افغانستان گفت: مسکو معتقد است افزایش نظامیان ناتو در افغانستان راه‌‌حلی بی‌نتیجه بوده و کمکی به بهبود شرایط افغانستان نمی‌کند.
مسکو: افزایش نظامیان ناتو در به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه ایزوستیا، ضمیر کابلوف نماینده پوتین در امور افغانستان در واکنش به استقبال ناتو از افزایش اعزام نظامیان خارجی به افغانستان گفت: به عقیده ما افزایش نظامیان ناتو در افغانستان کمکی به بهبود وضعیت امنیتی این کشور نمی‌کند.
 
وی افزود: مسکو معتقد است که راه حل بحران افغانستان، افزایش نظامیان خارجی نبوده بلکه باید به دنبال راه‌هایی چون تلاش سیاسی برای تحقق صلح در افغانستان بود.
 
نماینده روسیه در امور افغانستان تصریح کرد: وضعیت سیاسی و نظامی پس از افزایش نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان بهتر نشده و با این روند افزایش بیشتر آنها باز هم کمکی به تغییر وضعیت افغانستان نمی‌کند.
 
این در حالیست که ژنرال‌های نظامی سازمان ناتو خواستار افزایش سربازان بیشتری در افغانستان شده‌اند که بدلیل اختلاف بین سران کشورهای عضو ناتو تصمیم‌گیری نهایی در این ارتباط به ماه آینده موکول شد.
 
مسکو افزایش نظامیان ناتو در افغانستان را در حالی بی‌فایده می‌داند که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو در نشست بروکسل اعلام کرد که روسیه باید از روند صلح در افغانستان به رهبری افغان‌ها حمایت کند.
 
دبیرکل ناتو تاکید کرده بود که ناتو گزارش‌های متعددی مبنی بر حمایت روسیه از طالبان دریافت کرده اما تاکنون به اسنادی در این مورد دست نیافته است.
 
پیش از این نیز، اشرف‌غنی به دبیرکل سازمان ناتو گفته بود که افغانستان با بازگشت دوباره سربازان ناتو به میدان‌های جنگ در افغانستان مخالف است اما برای افزایش فشار بر طالبان تا برقراری صلح دائمی در این کشور تلاش می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *