بررسی راست و دروغ اظهارات جنجالی امیر قطر درباره ایران/آیا هک‌شدن خبرگزاری دولتی قطر حقیقت دارد؟

22:30 - 03 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۵۳۶
در پی انتشار اظهارات جنجالی اخیر امیر قطر درباره ایران، آمریکا، و رژیم صهیونیستی وپس از آن تکذیب چنین اظهاراتی پایگاه «الوقت» در گزارشی به درستی با نادرستی این دو خبر می‌پردازد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، در پی انتشار اظهارات جنجالی اخیر امیر قطر درباره ایران، آمریکا، و رژیم صهیونیستی وپس از آن تکذیب چنین اظهاراتی پایگاه «الوقت» در گزارشی به درستی با نادرستی این دو خبر می‌پردازد.

بامداد روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی قطر بخشی از سخنان امیر قطر را در بازدید از پادگان نظامی را منتشر کرد که گفته بود:قطر روابط مستحکمی با ایران و آمریکا دارد چرا که ایران یک قدرت منطقه‌ای و اسلامی است که نمی‌توان نادیده گرفت.

وی می‌افزاید: عاقلانه نیست که علیه ایران ائتلافی صورت گیرد چرا که ایران قدرتی بزرگ و ضامن صلح در منطقه است.

امیر قطر

«تمیم بن حمد آل ثانی»» همچنین گفته که قطر در حال حاضر روابط «بسیار خوبی» را رژیم صهیونیستی دارد.

در بخش دیگری از گزارش منتشر شده در خبرگزاری رسمی دولت قطر آمده که به علت افزایش تنش با دولت دونالد ترامپ، قطر سفرای خود را از عربستان، مصر، کویت، بحرین و امارات فراخواند و به سفرای این کشور‌ها اعلام کرد ۲۴ ساعت فرصت دارند خاک قطر را ترک کنند.

اما چند ساعت بعد از انتشار این گزارش، رئیس دفتر روابط عمومی دولت قطر اعلام کرد که خبرگزاری دولتی قطر از سوی هکرهای ناشناس مورد حمله قرار گرفته و اظهارات جعلی منتسب به امیر قطر منتشر شده است. 


بررسی راست و دروغ اظهارات جنجالی امیر قطر درباره ایران/آیا هک‌شدن خبرگزاری دولتی قطر حقیقت دارد؟

با اینکه این گزارش در دیگر رسانه‎های منطقه منتشر شده، اما قطری‌ها علت انتشار خبر را حمله سایبری به خبرگزاری این کشور عنوان کردند.

پایگاه «الوقت» اعتقاد دارد که تکذیب گفته‌‎های امیر قطر و ادعای هک‌شدن خبرگزاری رسمی این کشور از سوی دولت قطر تحت فشار دولت‎های عربی صورت گرفته و به نقل از «اسکاری نیوز عربی» می‌نویسد: دولت قطر در حالی ادعا می‌کند که خبرگزاریش هک شده و اظهارات مذکور امیر قطر جعلی است که تلویزیون دولتی این کشور نیز همزمان سخنان امیر قطر را زیرنویس می‌کرده‌است.

قطر

«الوقت» در ادامه می‌افزاید که از سال ۲۰۱۴ تاکنون روابط قطر و دیگر کشورهای عربی به خاطر پشتیبانی قطر از گروه اخوان‌المسلمین در مصر تیره شده‌است.

در همین حال روزنامه الوطن سعودی نیز ادعای هک‌شدن سایت خبرگزاری قطر را دروغ محض خواند و ساعاتی پس از انتشار اظهارات جنجالی امیر قطر، بنا به گزارش شبکه المیادین عربستان سعودی شبکه‌های الجزیره قطر و وب‌سایتهای روزنامه‌های قطری را مسدود کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *