صدا و سیما به آموزش پیشگیری از اعتیاد بیشتر توجه کند

11:07 - 03 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۴۴۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما نقش پررنگی در شناساندن آسیب‌های اجتماعی و از جمله پیشگیری از اعتیاد به مردم دارد، اما آنطور که باید و شاید به این مقوله نمی‌پردازد و حتی گاهی در سریال‌ها و فیلم‌های رسانه ملی تناقضاتی دیده می‌شود.

سمیه محمودی به گزارش گروه جامعه ، سمیه محمودی در رابطه با رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر و اثرات آن در اجتماع گفت: در بحث اجتماعی شدن ثابت شده هر امري که به دست مردم داده شود جواب مثبت می‌دهد، بنابراين مبارزه مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی محله محور اگر با سازو کار مناسب و با برنامه باشد خوب پیش می‌رود.

وي افزود: وقتي به دست مردم سپرده شود و مردم این آگاهی را پیدا کنند كه خودشان برای مبارزه با این آسیب‌ها بايد پیش قدم شوند، مسير هموارتر، موثرتر و موفق‌تر خواهد بود و عملکرد بهتری هم خواهد داشت و قطعا مردم نتیجه بهتری خواهند گرفت.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: مشاركت اجتماعي ايجاد شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر کار بسيار درست و مثبتی است و معتقدم بسیار سازنده هم می‌باشد اما بايد بيشتر تلاش كرد، ارگان‌های دولتی و فرمانداری‌هاي وزارت کشور می‌توانند به عنوان پشتیبان کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر باشند و همگي باهم كار كنند چون اين مبارزه وظيفه يك نهاد نيست، در بحث اجتماعی شدن و محله محور کردن مبارزه با مواد مخدر باید از همان افراد در محلات استفاده کرد تا مردم هم پای کار بیایند.

محمودي در پاسخ به اين سوال كه نحوه آموزش و اطلاع‌رساني‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر چگونه باید باشد، عنوان کرد: آموزش در اين حوزه نقش اساسی دارد. رسانه برای شناساندن این آسیب‌ها نقش به سزایی دارد در گذشته از آسیب‌ اعتياد به عنوان جرم ياد مي‌شد اما امروزه از آن به عنوان بیماری یاد می‌شود لذا باید نوع برخورد با آن هم متفاوت باشد.

اين نماينده مجلس بيان داشت: صدا و سیما نقش پررنگی در شناساندن آسیب‌هاي اجتماعي و از جمله پيشگيري از اعتياد به مردم دارد و آنطور که باید و شاید به این معقوله نمی‌پردازد و حتی گاهی در سریال‌ها و فیلم‌ها تناقضاتی دیده می‌شود لذا در زمینه آگاهی‌بخشي، اطلاع رسانی و آموزش دراین حوزه، ما نمره بسیار پایینی به صدا و سیما می‌دهیم.

محمودي در پایان یادآور شد: اگر ارگان‌ها باهم یکی وهمدل بشوند و نقش هریک از این ارگان‌ها مشخص شود، از ارگان‌ها بازخواست و گزارش عملکردهایشان گرفته شود و در عين حال آمارهای درست و دقیقي ارایه شود حتما نتیجه بهتری خواهیم گرفت، وقتی مردم این هماهنگی‌ها را ببینند و بازخورد مثبت کار هم در جامعه دیده شود، مردم پای کار خواهند آمد چرا كه این آسیب‌ها برای هرخانواده یه زنگ خطر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *