رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احضار سفیر مغرب به وزارت خارجه الجزایر

0:21 - 31 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۲۵۸
بر اساس این بیانیه ،عبدالقادر مساهل این اقدام را مغایر اصول و عرف دیپلماتیک دانست و به اطلاع سفیر مغرب رساند که الجزایر انتظار دارد، مغرب به این دلیل عذرخواهی کند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه ای اعلام کرد: عبدالقادر مساهل وزیر امور اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب با احضار سفیر مغرب مراتب'اعتراض شدید الجزایر' را به دلیل تعرض دیپلمات های مغربی به یک دیپلمات زن الجزایری در نشست بین المللی گروه 24 در 16 تا 18 ماه می 2017( 26 -27اردیبهشت) به اطلاع وی رسانده است.
 
بر اساس این بیانیه ،عبدالقادر مساهل این اقدام را مغایر اصول و عرف دیپلماتیک دانست و به اطلاع سفیر مغرب رساند که الجزایر انتظار دارد، مغرب به این دلیل عذرخواهی کند.
چند روز پیش نیز مغرب اعلام کرد: دیپلمات های الجزایری به یک دیپلمات مغربی در این نشست حمله کرده اند و در همین خصوص ، مغرب نیز روز جمعه گذشته، کاردار الجزایر را احضار کرد و مراتب اعتراض این کشور را به اطلاع کاردار الجزایر رساند.
 
یک مسئول مغربی گفته بود که «سفیان میمونی» مدیرکل وزارت خارجه الجزایر در نشست کمیته وابسته به سازمان ملل، معاون سفیر مغرب در سانتا لوچیا را مورد تعرض و کتک‌کاری قرار داد.
الجزایر خبر حمله دیپلمات های خود به دیپلمات مغربی را 'اتهامی نادرست ' دانست و آن را نمایشنامه ای مسخره و تکراری توصیف کرد.
 
اوایل اردیبهشت نیز مغرب در بیانیه ای، الجزایر را به وادار کردن شماری از آوارگان سوری به ورود به مغرب متهم کرد که این با واکنش شدید الجزایر و تکذیب آن همراه بود.
بر اساس این گزارش، دو کشور یکدیگر را به تلاش برای ناامن کردن مناطق مرزی خود متهم کردند.
مغرب و الجزایر حدود یک هزار و 500کیلومتر مرز مشترک دارند که این مرزهای زمینی از سال 1994 بسته شده است.
 
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *