رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لاریجانی: پشتیبانی جدی از انتخابات وزن جمهوری اسلامی ایران را در منطقه بالاتر می‌برد

12:03 - 29 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۷۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) قم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.
دکتر لاریجانی آرای خود را به صندوق انداخت/ پشتیبانی جدی از انتخابات وزن جمهوری اسلامی ایران را در منطقه بالاتر می‌برد
به گزارش گروه سیاسی ،  علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است صبح امروز (جمعه 29 اردیبهشت ماه) با حضور در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) خیابان امامزاده ابراهیم (ع) قم رأی خود را به صندوق انداخت و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا شرکت کرد.

 لاریجانی پس از انداختن رأی خود در صندوق در جمع خبرنگاران گفت: حضور یکپارچه ملت ایران اسلامی را در انتخابات و تعیین سرنوشت خود تبریک می گویم.

نقش ایران در منطقه تا حد زیادی منوط به مسئله انتخابات است

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات همیشه برای کشوری که مردم سالاری دینی در آن رکن است، مهم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند نقش ایران در منطقه تا حد زیادی منوط به مسئله انتخابات است و وقتی حضور مردم در سرنوشت خود به طور جدی و چشمگیر باشد امنیت برای کشور ایجاد می کند مخصوصا در شرایطی که در حال حاضر منطقه در آن قرار دارد که این یک مقدار وضع انتخابات را متفاوت می کند.

حضور چشمگیر مردم در انتخابات امنیت‌ساز است

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آشفتگی‌های امنیتی در منطقه ما وجود دارد و تقریبا همه کشورها درگیر آن هستند بنابراین انتخاباتی که با حضور چشمگیر مردم برگزار شود امنیت ساز است یعنی به خودی خود، دشمنان را دفع می‌کند.

وی افزود: علاوه بر اینکه حضور چشمگیر مردم در انتخابات دشمنان را دفع می‌کند، این موضوع در بهبود و پیشرفت کشور موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره مجلس در چند حوزه انتخابیه هر کدام به نوبه خود تأثیرگذار است، به هر حال هر منطقه‌ای که نماینده‌ای از آن در مجلس است باعث می شود آن نماینده از خواسته‌های مردم آنجا دفاع کند.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: انتخابات شوراها باعث می شود که امور شهری در حد خوبی پیشرفت کند و انتخابات ریاست جمهوری نیز مهمتر است به دلیل اینکه بالاترین مقام قوه مجریه انتخاب می شود که در پیشرفت و ساماندهی کشور نقش دارد.

مردم حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی و انقلابی می‌دانند

دکتر لاریجانی افزود: پشتیبانی جدی از انتخابات باعث می شود وزن جمهوری اسلامی ایران در منطقه بالاتر باشد، همچنین دشمنان را طرد می کند و جایگاه ایران را بالاتر می برد بنابراین امیدوارم امروز انتخابات باشکوهی با حضور همه مردم، زنان، جوانان و مخصوصا رأی اولی ها که شرکت در انتخابات نیز برایشان یک امتیاز است، دستاورد خوبی برای مردم داشته باشد.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: مردم قم استقبال خوبی از انتخابات دارند و حضور مردم این منطقه از قم که جزء مناطق محروم محسوب می شود بیانگر این است که مردم با علاقه در انتخابات حضور دارند و این را یک وظیفه ملی و انقلابی می دانند.

تا به حال مسئله‌ای در برگزاری انتخابات وجود نداشته است

دکتر لاریجانی افزود: فکر می کنم تاکیداتی که تا امروز انجام شد تا انتخابات با نظم و ترتیب و دقت نظر انجام بشود و رأیی که مردم به صندوق ها می اندازند امانت است که همه مسئولان اجرایی و نظارتی با کنترل و نظارت دقیق انجام بدهند، تا آنجا که من اطلاع دارم و امروز هم با ستاد انتخابات کشور تماس داشتم، آقای رحمانی فضلی وزیر کشور و همچنین وزیر اطلاعات گفتند که مسئله ای تا به حال وجود نداشته است و کارها خیلی با انضباط پیش می رود.

وی ادامه داد: فکر می کنم این هوشیاری و هوشمندی سیاسی در مردم وجود دارد که انتخابات یک رقابتی است که به طور طبیعی همیشه باید در کشور وجود داشته باشد.

باید از رأی‌ها صیانت کرد

رئیس مجلس افزود: انتخابات روشی است که مسئولان کشور در رده های مختلف انتخاب می شوند بنابراین باید هم از رأی ها صیانت کرد و هم این موضوع تبدیل به رفاقت بشود تا همه دست به دست هم بدهیم تا ایران آباد و پیشرفته باشد، امیدوارم همین طور باشد البته گمان من هم همین است.

وی افزود: انشاءالله انتخابات پشتوانه ای برای ملت ایران بشود.

در وقت مناظرات براساس محاسبات تساوی وجود داشت

 لاریجانی در خصوص عملکرد رسانه در جریان تبلیغات کاندیداها ریاست جمهوری گفت: شاید از این جهت مسئله ای وجود نداشته باشد به دلیل اینکه مردم می دیدند که کاندیداها به اندازه، وقت دارند و نظرات خود را مطرح کردند و اینکه فرمت کار چگونه در انتخابات آینده باشد که مردم دقیق تر نظرات با ببینند، باید در این رابطه صحبت شود ولی تا اینجا در وقت مناظرات براساس محاسبات تساوی وجود داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: صدا و سیما تلاش خوبی برای اینکه مردم در انتخابات حضور داشته باشند، داشت البته کار مشکلی هم هست و من از صدا و سیما تشکر می کنم.


 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *