نحوه تبلیغات انتخاباتی موجب تنش قومی و قبیله‌ای نشود

8:55 - 25 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۰۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کسایی معاون اجتماعی دادگستری ایلام گفت: استان ایلام استانی با بافت قومی و قبیله‌ای است، باید توجه داشت به نحوی تبلیغات صورت گیرد که موجب تنش قومی و قبیله‌ای نشود و در امنیت انتخابات خللی وارد نشود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله کسایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام به موضوع پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: اولین نکته‌ای که در ایام انتخابات حائز اهمیت است این است که باید شور و شوق انتخاباتی در بین مردم حفظ شود.

وی بیان کرد: البته نباید این موضوع مستمسکی شود برای کسانی که فضای امن جامعه را ملتهب کنند، بلکه ضمن حفظ شور و شوق انتخاباتی باید قانون و حریم آن حفظ شود. 

این مقام قضایی ادامه داد: دومین نکته سلامت انتخابات است که یکی از نکات برجسته در هر انتخابات است که هم مطالبه مردم و هم تاکید مقام معظم رهبری است؛ لذا باید در یک فضای کاملاً سالم و بدون هیچ گونه تبعیض انتخابات را اجرا کرد و امانت‌دار خوبی برای آراء مردم بود.

کسایی اظهار کرد: استان ایلام استانی با بافت قومی و قبیله‌ای است، باید توجه داشت به نحوی تبلیغات صورت گیرد که موجب تنش قومی و قبیله‌ای نشود و در امنیت انتخابات خللی وارد نشود. 

معاون اجتماعی دادگستری ایلام افزود: ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمام شهرستان‌های استان ایلام تشکیل شده که هدف آن سلامت انتخابات و شرکت پرشور مردم در انتخابات است.

وی ادامه داد: همچنین شعب ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه‌های استان ایلام تعیین شده‌اند که در کمال بی طرفی، با دقت و سرعت به جرائم و تخلفات احتمالی رسیدگی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام به ذکر چند مورد از مصادیق و جرائم انتخاباتی پرداخت و گفت: جرم خرید و فروش رای که در این خصوص سه گروه قابل تعقیب هستند. اول کسی که رای می‌فروشد، دوم کسی که رای می‌خرد و سوم کاندیدی که برای او رای خریداری می‌شود.

کسایی بیان کرد: در صورت کشف این موارد به شدت با این افراد برخورد خواهد شد.

این مقام قضایی به دومین تخلف و جرم انتخاباتی اشاره کرد و گفت: تطمیع و تهدید هم توهین به مردم و هم جرم و قابل تعقیب و مجازات است.

وی تصریح کرد: رای دادن با شناسنامه دیگری یا رای دادن بیش از یک بار مواردی هستند که جرم بوده و دستگاه قضایی با متهمین این گونه جرائم با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

کسایی در پایان توصیه‌ای به مطبوعات و رسانه‌های استان ایلام و هیئت‌های اجرایی و نظارت داشت و از آنان خواست به قانون احترام بگذارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *