آغاز به کار جوان‌ترین رئیس جمهور فرانسه؛خداحافظی اولاند با الیزه

10:28 - 24 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۸۷۲۷
مراسم تحلیف «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور منتخب فرانسه روز یکشنبه برگزار می‌شود و جوان‌ترین رئیس جمهور این کشور رسما کار خود را در کاخ «الیزه» آغاز خواهد کرد.
ماکرون اولاندبه گزارش گروه بین‌الملل ، مراسم تحلیف «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور منتخب فرانسه روز یکشنبه برگزار می‌شود و جوان‌ترین رئیس جمهور این کشور رسما کار خود را در کاخ «الیزه» آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش‎ رسانه‎های فرانسوی تدابیر شدید امنیتی برای مراسم تحلیف پیش‌بینی شده و 1500 نیروی امنیتی در اطراف کاخ ریاست جمهوری و خیابان‌های اطراف آن مستقر شده‌اند.

نیروهای امنیتی فرانسه در اطراف کاخ ریاست جمهوری و خیابان «شانزلیزه» مستقر هستند و پلیس نیز مسیرهای ورودی به کاخ ریاست جمهوری را در زمان اجرای مراسم تحلیف مسدود خواهد کرد.

با انجام مراسم تحلیف رئیس جمهور 39 ساله فرانسه کار خود را در کاخ الیزه آغاز می‌کند و «بریژیت ماکرون» همسر 64 ساله وی به عنوان بانوی نخست فرانسه در کاخ الیزه مستقر خواهد شد.

انتظار می‌رود ماکرون روز دوشنبه و پیش از سفر به آلمان برای دیدار با «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور، نام نخست وزیر خود را اعلام کند.

امانوئل ماکرون که از حامیان اتحادیه اروپا به شمار می‌آید به دنبال همکاری نزدیک‌تر در راستای کمک به این اتحادیه در جریان خروج انگلیس است.

امانوئل ماکرون موفق شد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب 66.1% از آرا رقیب خود مارین لوپن، رهبر جبهه ملی و نامزد حزب راست افراطی فرانسه را با 33.9% از آرا، شکست دهد و به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شود.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *