ابراز نگرانی از تشدید محدودیت آزادی بیان در آمریکا پس از انتخاب ترامپ

12:58 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۶۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
از زمان به ریاست رسیدن ترامپ تاکنون، در بیش از ۲۰ ایالات آمریکا، طرح‌ها و لوایحی ارائه شده که نشان می‌دهد دولت جدید به دنبال سرکوب و محدود کردن آزادی بیان و تجمعات اعتراضی است.
حقوق بشر در آمریکابه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، از زمان ریاست جمهوری ترامپ تاکنون، در بیش از ۲۰ ایالات آمریکا، طرح‌ها و لوایحی ارائه شده و در دست تصویب می‌باشد که نشان می‌دهد دولت جدید به دنبال سرکوب و محدود کردن آزادی بیان و تجمعات اعتراضی است.

قوانین پیشنهادی به طور شدیدی مجازات هایی را برای اعتراض‌های گروهی، پوشیدن صورت در اعتراض‌ها و حتی حمایت از رانندگانی که در حین رانندگی یکی از معترضان را زیر می‌گیرند، پیشنهاد کرده است.

بر اساس گزارش "اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا"، بیش از ۳۰ لایحه ضد اعتراضی از ۸ نوامبر ۲۰۱۶ ارائه شده که در نوع خود بی سابقه بوده است.

بر اساس نظر اتحادیه ملی وکلای آمریکا، بسیاری از قوانین ارائه شده در این لایحه‌ها برخلاف قانون اساسی و حق آزادی بیان می‌باشد.

اخیرا نامه‌ای از دفتر کمیسر عالی سازمان ملل به دولت آمریکا ارسال شده که در آن ضمن اعتراض به این حجم از لوایح، عنوان شده که ارائه این حجم از لوایح حامی پیام نگران کننده‌ای است که می‌تواند منجر به پیامدهای منفی بر روی حق ازادی تجمعات مسالمت آمیز و آزادی بیان در کشور گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *