تحلیل گر پاکستانی: "انتخابات" رمز اقتدار ایران

3:15 - 20 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۱۰۱
یک تحلیل گر صاحب نام پاکستانی برگزاری انتخابات منظم و حضور پرشور مردم ایران در صحنه انتخابات از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون را بالاترین پشتوانه و رمز ماندگاری این انقلاب و اقتدار جمهوری ایران دانست.
تحلیل گر پاکستانی:
به گزارش سرویس بین الملل پرفسور حسن عسکری رضوی استاد علوم سیاسی دانشگاه پنجاب پاکستان و از زبده ترین کارشناسان و تحلیل گران مسائل منطقه ای، گفت: حضور گسترده مردم ایران در تمام دوره های انتخابات در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشانه اعتماد آنها به این انقلاب است و نظامی که از پشتوانه مردمی بالا برخوردار باشد، در مقابل هرگونه تهدید و شرایط سخت، آسیب ناپذیر خواهد بود.
 
این استاد ارشد دانشگاه پنجاب پاکستان، گفت: بدون تردید یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته این بوده که این انقلاب توانسته اعتماد و حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور را جلب کند و این حمایت، بزرگ ترین عامل پیروزی ها و موفقیت های ایران در عرصه های گوناگون نظامی، سیاسی، علمی، اقتصادی و ... در سالیان گذشته است.
 
پرفسور حسن عسکری رضوی، همچنین رویکرد مقاومت مردم، دولت ها و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر فشارهای خارجی منطقه ای و فرامنطقه ای را از دیگر عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایران با وجود فشارهای دیپلماتیک و نظامی فراوانی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم از جانب برخی قدرت های استکباری به این کشور وارد شد، به لطف پشتوانه عظیی مردمی توانست مقابل تمام این فشارهای سنگین ایستادگی کند.
 
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایران و تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت بیش از پیش روابط دوستانه ایران و پاکستان، گفت: در دولت آینده ایران نیز، صرف نظر از اینکه چه کسی عهده دار ریاست آن شود، روابط خوب ایران و پاکستان بدون تردید ادامه خواهد یافت و رویدادهایی مثل حادثه مرزی اخیر، نمی تواند بر اصل روابط دوستانه دو کشور اثرگذار باشد.
 
این تحلیل گر پاکستانی گفت: رویکرد ایران در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی برای تمام کشورهای جهان کاملا شناخته شده است و بیشتر کشورها و نهادهای بین المللی، موضع ایستادگی ایران را در قبال فشارهای خارجی، مورد ستایش قرار می دهند و البته برخی کشورهای منطقه نیز از رویکرد ایران مبنی بر ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ، بیمناک هستند.
 
پرفسور حسن عسگری رضوی درخصوص روابط ایران و پاکستان در زمان دولت یازدهم ایران نیز گفت که این روابط به رغم برخی مسائل جزئی میان دو کشور که همواره کم و بیش وجود داشته است، در مجموع روابطی بسیار دوستانه بوده و در زمان دولت کنونی ایران نیز، روابط دوستانه در مسیر خود ادامه یافت و در سال های اخیر، پس از امضای برجام، گشایش هایی در روابط تجاری و اقتصادی دو کشور همسایه درحال ایجاد شدن است که افق روشنی رای برای همکاری های اقتصادی و تجاری دو همسایه نوید می دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *