"دولت افغانستان" اجازه سقوط دوباره قندوز را نمی‌دهد

15:03 - 19 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۷۱۰۰
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به گزارش‌های اخیر مبنی بر حمله گروهی طالبان به مرکز ولایت قندوز اعلام کرد که واحدهای نظامی نیروهای ارتش در این ولایت حضور دارند و اجازه سقوط شهر قندوز را نمی‌دهند.
به گزارش سرویس بین الملل دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهارداشت: نگرانی‌ها از سقوط احتمالی شهر قندوز بی‌مورد است زیرا نیروهای امنیتی افغان با تمام توان در حال مبارزه با مخالفان مسلح هستند.

برخی از فعالان مدنی قندوز با برگزاری نشست خبری از احتمال سقوط دوباره شهر قندوز توسط طالبان ابراز نگرانی کردند.

گروه طالبان نیز در وبسایت «الاماره» مدعی شد که اعضای این گروه که از چهار روز قبل در منطقه «خان‌آباد» و شرق شهر قندوز موضع گرفته‌ بودند، صبح امروز حملات گسترده‌ای را به مرکز این ولایت آغاز کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آزادی گفته که هیچ چیزی باعث سقوط دوباره شهر قندوز نخواهد شد زیرا واحدهای نظامی نیروهای ارتش در این ولایت مستقر هستند و نیروهای امنیتی بیشتری نیز به این ولایت اعزام خواهند شد.

وی اظهارداشت که وزارت دفاع افغانستان به زودی عملیات گسترده‌ نظامی را در ولایت‌های قندوز، تخار و بدخشان آغاز خواهد کرد.

با این حال، مردم شهر قندوز با انتقاد از عدم توجه دولت افغانستان و هشدار نسبت به سقوط مجدد این ولایت توسط طالبان در مقابل شورای ولایتی قندوز تظاهرات کردند.

ولایت قندز که در دو سال گذشته دو بار توسط طالبان سقوط کرد، اکنون نیز تبدیل به موضوع حیثیتی برای حکومت افغانستان شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *