رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اخذ استعلامات از دستگاه‌های اجرایی در پرونده سیل آذربایجان شرقی/ برخی از مسئولین برای تکمیل تحقیقات به دادسرا دعوت شدند

10:44 - 18 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۶۷۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین مظفری گفت: استعلاماتی از برخی از دستگاه‌های اجرایی در پرونده سیل آذربایجان شرقی انجام شد و تعدادی از مسئولین و دستاندرکاران به عنوان مطلع به دادسرا دعوت شدند.
حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، با اشاره به حادثه سیل دلخراش آذربایجان شرقی اظهار کرد: تعدادی از مسئولین و دست‌اندرکاران به عنوان مطلع به دادسرا دعوت شدند و کسی به عنوان متهم احضار نشده است.

وی ادامه داد:  استعلاماتی را  از برخی دستگاه‌های اجرایی انجام  دادیم و دادستان مرکز استان به 2 حوزه عجب شیر و آذر شهر به منظور بررسی سوابق و مصوبات مربوط به زمان احداث جاده نیابت قضایی داده است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری تصریح کرد: از مطلعین به منظور تکمیل تحقیقات مقدماتی دعوت شده و آنها توضیحاتی را به بازپرس ارائه داده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه این پرونده به دور از هرگونه شتاب زدگی در حال رسیدگی است خاطرنشان کرد: بحث احداث جاده مربوط به 10 سال پیش است و به همین منظور نیازمند بررسی سوابق این موضوع هستیم تا مشخص شود قصور احتمالی متوجه چه کسانی خواهد بود.


گفتنی است؛ بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی  پیش از این در گفت‎وگو با خبرنگار گروه سیاسی ،  با بیان اینکه در حادثه سیل تبریز ما نیاز به یک مدیریت بحران قوی داشتیم، افزود: ما باید می توانستیم امکانات بالقوه و بالفعل را درکنار هم قرار دهیم تا سبب هم افزایی شوند و تلفات جانی و مالی را کاهش دهند.

وی در عین حال تأکید کرد:برای کنترل سیلاب فقط نیاز به محوریتی به نام سازمان مدیریت بحران داشتیم که مسئولیت اش با استانداری آذربایجان شرقی است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون اتفاقی که افتاده مردم ما در ذهنشان آثار بی تدبیری و عدم برنامه ریزی را به وضوح با این حادثه سیل در آذربایجان مشاهده می کنند. مدیریت بحران و استانداری آذربایجان شرقی باید همه امکانات دستگاه های موجود را در کنار هم قرار می داد تا با هم افزایی این مشکل رخ نمی داد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *