ایمنی معادن زغال سنگ به صورت منظم کنترل می‌شود/معدن یورت در ایمنی نمره قبولی داشت

12:14 - 14 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۵۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس خانه معدن ایران گفت:در معادن زغال سنگ کنترل های لازم صورت می گیرد و از لحاظ درجه ایمنی تقسیم بندی می شوند که معدن آزادشهر نیز با توجه به آخرین رتبه بندی نمره قابل قبولی داشت.
محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص ایمنی معدن آزاد شهر گفت: معادن زغال سنگ به دلیل شرایط فیزیکی و شیمیایی خود همیشه انتشار گاز را دارد که همزمان با فعالیت در آن دستگاه های تخلیه گاز هم در معادن زغال سنگ کار می کنند. 

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: در معدن مذکور تراکم گاز در انتها تونل بیشتر بوده که به همین خاطر با عامل نیرو انسانی شاهد این حادثه تلخ بودیم.

وی در خصوص تعداد مصدومان این حادثه گفت: بر اساس جبهه کاری برطبق لیست شیفت تعداد 12 الی 13 نفر در معدن مشغول به کار بودند اما به دلیل فعالیت دو گروه در ابتدا معدن و همچنین اضافه شدن برخی از کارگران برای کمک رسانی به همکاران خود شاهد افزایش تعداد مصدومین به 24 یا 25 نفر بودیم.

بهرامن افزود: در این معادن دائما کنترل هایی لازم توسط سیستم های مربوطه صورت می گیرد و از لحاظ درجه ایمنی تقسیم بندی می شوند که معدن آزادشهر نیز با توجه به آخرین رتبه بندی جز معادن به صورت نسبی مطلوب بود و از لحاظ ایمنی و تجهیزات نمره قابل قبولی را داشت و به همین دلیل تعداد کارگران آن بالا بود در غیر این صورت هیچ وقت ریسک حضور تعداد بالا کارگر در این معدن صورت نمی گرفت.

رئیس خانه معدن ایران در توضیح اقدامات صورت گرفته پس از وقوع حادثه گفت: با حضور وزیر کار در ساعات اولیه حادثه در منطقه سرعت امدادرسانی افزایش یافت، تجهیزات ایمنی این معادن مجددا راه اندازی شد و کارگران  به کار مشغول شوند، یک بخشی کارفرمایی بود که اطلاعات لازم به وزارت صنعت گزارش دهند.

وی عنوان کرد: جلسه شورای تامین نیز با هدف چگونگی تخلیه گاز و ورود به منطقه کارگران محبوس شده، برگزار شده  است.


برچسب ها: میزان بهرامن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *