تأیید یا عدم تأیید صلاحیت نامزدهای شورا‌ها نباید شخصی و جناحی باشد/ قانون فصل‌الخطاب است

11:21 - 13 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۵۱۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام کثیرلو گفت: تأیید یا عدم تأیید صلاحیت نامزدهای شورا‌ها براساس قانون به عنوان فصل‎الخطاب و با رعایت نظر مراجع چهارگانه بوده و در این خصوص نباید نظرات، شخصی یاجناحی باشد.
به گزارش گروه حقوقی قضایی به نقل از  روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‎الاسلام رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب قزوین با اشاره به اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه درخصوص پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی، اظهار کرد: ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در تاریخ ۲۸ / ۰۱ / ۱۳۹۶ به منظور پایش و رصد فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه، درشهرستان قزوین و بخش‌های الموت شرقی، الموت غربی وکوهین تشکیل شدند.

کثیرلو تصریح کرد: همچنین شعب رسیدگی کننده به تخلفات انتخاباتی در دادسرای عمومی وانقلاب قزوین، دادگاه‌های بخش و دادگاه‌های کیفری ۲ شهرستان قزوین، تعیین و فعال گردید.

وی گفت: باتوجه به وظایف قوه قضاییه درقانون اساسی و قوانین عادی ازجمله تبصره ۲ ماده ۳۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری ومواد ۲۴، ۳۳، ۶۸، ۶۹، ۷۰، ۷۱، ۷۳ وتبصره ۲ ماده ۳۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری وهمچنین مواد ۲۹ و ۶۷ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور وبراساس بخشنامه ریاست معظم قوه قضاییه وفرمایش ایشان راجع به تشکیل ستادهای پیشگیری ورسیدگی به جرائم انتخاباتی، دادگستری شهرستان قزوین باتشکیل اولین جلسه ستاد مذکور و با حضور کلیه اعضای ستاد به بررسی راهکار‌ها وپیشنهاد‌ها درخصوص برخورد باتخلفات وجرائم انتخاباتی در این شهرستان پرداختند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین افزود: امنیت وسلامت انتخابات، خطوط قرمزی است که مجریان انتخابات باید بیش از پیش به آن توجه کنند و هیچ گونه مسامحه و چشم پوشی در این خصوص پذیرفته نیست لذا جرائم انتخاباتی رصد و با اخلالگران انتخابات برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

کثیرلو پایه و اساس برگزاری انتخابات در نظام اسلامی را امنیّت، سلامت، قانون مداری ومشارکت حداکثری مردم دانست و تاکید کرد: همه روسای ادارات ومجریان انتخابات اعم ازهیات‌های اجرایی ونظارت موظف به رعایت این اصول هستند.

وی در ادامه افزود: تأیید یاعدم تأیید صلاحیت نامزدهای شورا‌ها را براساس قانون به عنوان فصل الخطاب و با رعایت نظر مراجع چهارگانه است که در این خصوص نباید نظرات، شخصی یا جناحی باشد یا از خطوط قرمز که همان امنیت وسلامت انتخابات، قانون مداری و مشارکت حداکثری است فراتر رفته و فضایی ایجاد شود که نتیجه اش اختلاف وشکاف درجامعه باشد که آسیبی جدّی وازمصادیق ضایع کردن حق الناس است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین همچنین درادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که انتخابات را یکی از نمونه‌های عظمت نظام ویکی از شاخصه‌های مهم پیروزی ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: انتخابات یکی از افتخارات نظام اسلامی است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علی رغم تبلیغات خصمانه استکبار برای کم رنگ کردن یا از بین بردن انگیزه مردم، شاهد حضور عزتمندانۀ مردم درآن به عنوان یک همایش سیاسی و ملّی بوده‎ایم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *