عربستان چگونه به عضویت کمیسیون امور زنان سازمان ملل در آمد؟

15:46 - 12 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۹۲۰
ایمیل‌های افشا شده از سوی دیده‌بان سازمان ملل نشان می‌دهند که به هیئت دیپلماتیک بلژیک در سازمان ملل دستور داده شده تا در کمیسیون امور زنان سازمان ملل به نفع عربستان سعودی رأی دهند.
افشای اطلاعات درباره حمایت بلزیک در سازمان ملل از عربستان
به گزارش گروه بین‌الملل ، ایمیل‌های افشا شده به وسیله دیده‌بان سازمان ملل نشان می‌دهند که به  هیئت دیپلماتیک بلژیک در سازمان ملل دستور داده شده تا در کمیسیون امور زنان سازمان ملل به نفع عربستان سعودی رأی دهند.

ایمیل‌های افشا شده به وسیله دیده‌بان سازمان ملل و نیز شبکه خبری « 7sur7» نشان می‌دهند که پیش از رأی‌گیری محرمانه در سازمان ملل برای عضویت عربستان در کمیسیون امور زنان سازمان ملل، به هیئت دیپلماتیک بلژیک، حمایت از عربستان دیکته شده است.

دیده‌بان سازمان ملل در ادامه اعلام کرده است که درز این اطلاعات نشان می‌دهد که علاوه بر دیکته کردن حمایت از عربستان به دیپلمات‌های بلژیک از آنان خواسته شده تا عربستان از این حمایت آنان آگاهی پیدا کند.

علاوه بر این، کابینه «دیدیر ریندیرز»، وزیر امور خارجه بلژیک، علیرغم محرمانه بودن رأی‌گیری، از هیئت دیپلماتیک خود خواسته تا دیگر اعضا و به خصوص عربستان سعودی از این حمایت مطلع شوند.

ایمیل‌های افشا شده داخلی به وسیله «حزب سبز» بلژیک در روز جمعه نیز نشان می‌دهند که وزارت امور خارجه بلژیک خیلی زودتر از این رأی‌گیری محرمانه مطلع شده و دست‌کم نه ساعت طول کشیده تا به آن پاسخ دهد.

بنا به اعلام دیده‌بان سازمان ملل، اطلاعات درباره رأی‌گیری برای عضویت عربستان در این کمیسیون که از سوی آمریکا درخواست شده است، ساعت 12:33 ظهر به وزارت خارجه بلژیک فرستاده شده و نه ساعت بعد یعنی ساعت 3:34 بامداد  وزارت خارجه بلژیک به آن پاسخ داده است.

این در حالی است که پیش از این «شارل میشل»،نخست وزیر بلژیک از حمایت از عربستان ابراز پشیمانی کرده و گفته بود که هیئت بلژیکی با رأی‌گیری ناگهانی روبه‌رو شده و زمان کافی برای مشورت با بروکسل را نداشته است. 

عضویت عربستان در کمیسیون امور زنان با توجه به وضعیت نابسامان زنان در این کشور اعتراضاتی را در پی داشته و این سوال مطرح است که چه کشورهای اروپایی به نفع عربستان رأی داده‌اند که از میان 54 رأی 47 رأی به نفع عربستان است.

کشورهایی مانند انگلیس و ایرلند رأی خود درباره عضویت عربستان در کمیسیون امور زنان سازمان ملل را افشا نکرده‌اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *