کسب رتبه نخست کشور در مکانیزه کردن پرونده‌ها توسط دادگستری گلستان

8:54 - 10 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۹۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشمیان گفت: معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نتیجه ارزیابی عملکرد (cms) اسفند دادگستری‌های سراسر کشور را اعلام کرد که دادگستری گلستان رتبه نخست مکانیزه کردن پرونده‌ها را از آن خود کرد.
هادی هاشمیانهادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از کسب رتبه نخست کشور در مکانیزه کردن پرونده‌ها توسط دادگستری گلستان خبر داد.

وی گفت: در سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی (cms)، فرآیند دادرسی از زمان ثبت پرونده تا مختومه شدن آن، الکترونیکی انجام می‌شود.

این مقام قضایی اظهار کرد: با مکانیزه کردن پرونده‌ها از طریق سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی(cms)، ارجاع پرونده‌ها الکترونیکی شد و استفاده از قلم و کاغذ در دادگاه‌های استان گلستان به حداقل رسید.

هاشمیان تصریح کرد: در این سیستم امکان نظارت مسئولان قضایی استانی و کشوری بر پرونده‌ها وجود دارد که همین امر از بلا تکلیف ماندن پرونده در محاکم جلوگیری و در نتیجه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در این فرایند مردم با شناسه ای که به آنان داده می‌شود در منزل می‌توانند از روند رسیدگی به پرونده‌های خود مطلع شوند و نیازی به مراجعه حضوری به دادگاه ندارند.

وی گفت: دسترسی راحت تر به پیشینه پرونده‌ها و دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار برای استفاده در برنامه ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان قوه قضاییه، از دیگر مزایای استفاده از سیستم مدیریت پرونده‌ها (cms) است.

هاشمیان در پایان گفت: پیش از این دادگستری گلستان در جایگاه 24 کشور بود که باتلاش و همت جهادی کارکنان قضایی و اداری، توانستیم 4 بار جایگاه اول کشور، شش مرتبه جایگاه دوم و دو مرتبه هم جایگاه سوم کشور را در سال 95 کسب کنیم.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *