کودکان و زنان باید در مراجع قضایی مورد حمایت ویژه قرار گیرند

11:50 - 09 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۳۵۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت: قطعا کودکان و زنان به دلیل روحیه آسیب پذیرتری که دارند باید در مراجع قضایی مورد حمایت قرار گیرند و در روند رسیدگی به پرونده آنها حساسیت بیشتری اعمال شود.
جعفر بدریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه مشترک با رئیس کنوانسیون جهانی حقوق کودکان وزارت دادگستری، اظهارکرد: قطعا" کودکان و زنان به دلیل روحیه آسیب پذیرتری که دارند باید در مراجع قضایی مورد حمایت قرار گیرند و در روند رسیدگی به پرونده آنها حساسیت بیشتری اعمال شود.

وی گفت: این امر مهم نیازمند بروزرسانی قوانین حاکم بر حقوق زنان و کودکان است، از سوی دیگر نیز قضات محاکم با درایت و نگرش ابعاد مختلف اجتماعی در عرصه روانشناسی کودکان و زنان باید دقت عمل لازم را مبذول دارند.

رئیس شورای قضایی استان لرستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دادگستری لرستان، دفتر حمایت از زنان و کودکان که زیر نظر معاونت فرهنگی مشغول به فعالیت است گام‌های خوبی در جهت تحقق اهداف این مهم و همچنین توسعه دفاتر حمایت از زنان و کودکان به مجموعه‌های قضایی شهرستان‌ها و بخشهای استان برداشته است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از جرائم، حمایت قضایی از زنان و کودکان بسیار ضروری است. همچنین پیشنهاد می‌شود با بازنگری در آیین نامه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری چتر حمایتی این نهاد قانونی حتی اگر به صورت زیر مجموعه ای هم که شده ، حمایت از زنان را که بعضا مادران کودکان بزه دیده یا در معرض بزه می باشند و یا اینکه خود زنان آسیب دیده از جرائم را در نیز در بر بگیرد.

بدری بیان کرد: این اقدام به دلیل تشابه در آسیب پذیری این دو طیف بسیار حساس از جامعه، همخوانی خواهد داشت. تقویت شعب استانی مرجع ملی کنفوانسیون حقوق کودک توسط وزارت دادگستری، اقدام دیگری است که به نفع همگان است و قدرت پیشگیری، پرورش و بازپروری را در سراسر کشور گسترده و هماهنگ خواهد کرد.  




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *