آغاز استقرار تاد در کره جنوبی/تظاهرات و درگیری علیه استقرار سامانه موشکی آمریکایی

8:03 - 06 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۵۷۲
آمریکا از روز چهارشنبه استقرار سامانه موشکی تاد در خاک کره جنوبی را آغاز کرده است که این اقدام به تظاهرات و درگیری گسترده در این کشور منتهی شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، آمریکا از روز چهارشنبه استقرار سامانه موشکی تاد در خاک کره جنوبی را آغاز کرده است که این اقدام به تظاهرات و درگیری گسترده در این کشور منتهی شده است.

کره جنوبی

استقرار سامانه ضد موشک تاد در خاک کره جنوبی خشم ساکنان محلی منطقه استقرار این سامانه را برانگیخته و گروه پیشرو در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نیز در برابر استقرار این سامانه واکنش نشان داده است.

سخنگوی «مون جه-این» در واکنش به استقرار این سامانه گفته است که این اقدام  «نظر عموم مردم و روند قانونی» را نادیده گرفته است.

آغاز استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی/تظاهرات و درگیری در کره جنوبی علیه استقرار این سامانه موشکی

وی در ادامه خواستار تعلیق استقرار تاد در کره جنوبی تا روی کار آمدن دولت جدید در این کشور و اتخاذ سیاست از سوی این دولت در این راستا شد.

کره جنوبی

وزارت دفاع کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای ضمن بیان این مطلب که بسیاری از قسمت‌های این سامانه به محل مورد نظر انتقال داده شده‌اند اعلام کرد: آمریکا و کره جنوبی در حال عملیاتی کردن قابلیت‌های اولیه این سامانه برای مقابله با اقدامات کره شمالی هستند و انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری استقرار تاد تکمیل شود.

آغاز استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی/تظاهرات و درگیری در کره جنوبی علیه استقرار این سامانه موشکی

پنتاگون نیز در این باره اعلام کرده که استقرار تاد یکی از تدابیر دفاعی اصلی کره جنوبی در برابر تهدیدات موشکی کره شمالی بوده و آمریکا هر چه سریعتر این سامانه را در کره جنوبی مستقر خواهد کرد.

منابع محلی در گفتگو با رویترز اعلام کردند که در پی آغاز استقرار این سامانه، تظاهرات زیادی در واکنش به استقرار آن برپا شده که این تظاهرات با درگیری پلیس به خشونت کشیده شده و بیش از 10 نفر از معترضان زخمی شده‌اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *