بی رحمی دولت انگلیس نسبت به قربانیان برده داری در این کشور

11:31 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۳۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قربانیان برده داری در انگلیس تنها کمتر از 5 درصد میزان جریمه تعیین شده را دریافت می‌کنند و مابقی یا توسط دولت برداشته شده و یا از سوی کمپانی محکوم پرداخت نشده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، تنها کمتر از 5 درصد میزان جریمه تعیین شده برای محکومین برده داری در انگلیس به دست قربانیان رسیده و مابقی یا توسط دولت برداشته شده و یا از سوی کمپانی محکوم پرداخت نشده است. 

این گزارش به آمار بالای برده داری در انگلستان و وضعیت اسفناک آنها اشاره کرده و افزوده است: با این حال وقتی این افراد به دادگاه شکایت کرده و حکم به نفع آنها صادر می گردد، در عمل چیزی به عنوان جبران خسارت به دست این افراد نمی رسد.

بر اساس احکام صادر شده طی سه سال گذشته درخصوص برده داری در انگلستان، علیرغم اینکه محکومین جمعا به پرداخت 4 میلیون دلار محکوم شده اند، اما تنها 160 هزار دلار آن به دست قربانیان رسیده است.

بر اساس این گزارش، یک و نیم میلیون دلار از این مبلغ توسط دولت انگلیس برداشته شده است.

این گزارش برای نمونه به پرونده یک زن اهل اندونزی که قربانی برده داری بوده اشاره نموده که بر اساس حکم دادگاه، وی می بایست ضمن دریافت مبلغی به عنوان جبران خسارت از کشور خارج شود؛ با این حال این زن بدون اینکه خسارتی دریافت کند، کشور را ترک کرد. 

"آنتونی استین"، رئیس بنیاد قاچاق انسان در انگلیس با انتقاد از رویه دادگاه ها درخصوص عدم اجبار دولت و کارفرمایان به پرداخت خسارات قربانیان، از نهادهای ذیربط خواست تا به قوانین داخلی این کشور در مورد مبارزه با برده داری عمل کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *