رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همه‌پرسی موضوعی داخلی است/اتحادیه اروپا به تعهداتش عمل کند

16:31 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۲۳۹
سخنگوی دولت ترکیه با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود در قبال پیمان مهاجرتی عمل کند گفت: همه‌پرسی موضوعی داخلی است و کسی حق دخالت در آن را ندارد.
اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود در قبال پیمان مهاجرتی عمل کند
به گزارش گروه بین‌الملل ، «ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه روز دوشنبه گفت: اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود در قبال پیمان مهاجرتی عمل کند.

کالین در کنفرانسی خبری اظهار داشت: اتحادیه اروپا تاکنون تنها 790 میلیون از 3 میلیارد یورو توافق شده در پیمان مهاجرتی را به ترکیه پرداخت کرده است.

سخنگوی دولت ترکیه افزود: در صورتی که اتحادیه اروپا به تعهدات خود در  قبال این توافق عمل کند روابط ترکیه با این اتحادیه می‌تواند وارد مسیر عادی خود شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به همه‌پرسی انجام شده در این کشور گفت که همه‌پرسی موضوعی داخلی است و کسی حق دخالت در آن را ندارد.

این مقام دولت ترکیه افزود: مقامات اروپا خواهان شکست «اردوغان» در این همه‌پرسی بودند اما نتایج این همه‌پرسی به گونه دیگری پیش رفت.

پیشتر «عمر سلیک» وزیر امور اروپایی ترکیه خواستار لغو روادید اتباع ترکیه از سوی اتحادیه اروپا شده و گفته بود که ترکیه به تعهدات خود در قبال توافق ماه مارس سال 2016 با اتحادیه اروپا بر سر بحران مهاجرت این اتحادیه، عمل کرده و شرایط لغو روادید اتباع این کشور از سوی اتحادیه اروپا را دارد.

ابراهیم کالین در ادامه ضمن اشاره به پیروزی اردوغان در همه‌پرسی 16 آوریل گفت: اردوغان مجددا ارتباط خود با حزب «عدالت و توسعه» را برقرار خواهد کرد. 

سخنگوی دولت ترکیه افزود: «رجب‌طیب اردوغان» اواسط ماه می  با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفیددیدار خواهد کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *