رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی علت توقف اجرای پروژه زیرگذر بلوار بهارستان خرّم آباد/ پروژه‌هایی که با زندگی روزمره سروکار دارد باید با فوریت به اتمام برسد

10:47 - 05 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۲۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری لرستان با ارسال نامه‌ای خطاب به اداره کل بازرسی در جهت بررسی علت توقف اجرای پروژه زیرگذر بلوار بهارستان خرم آباد گفت: پروژه‌هایی که اجرای آنها با زندگی روزمره سروکار دارد باید با فوریت و بدون اتلاف وقت به اتمام برسد.
جعفر بدریبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جعفر بدری رئیبس کل دادگستری لرستان طی نامه ای، اداره بازرسی را مأمور کرد فورا" علت توقف اجرای پروژه زیرگذر بلوار بهارستان خرّم آباد را بررسی و تخلفات صورت گرفته را که موجب ایجاد معضلات ترافیکی در این مسیر شده است را گزارش تا با قاطعیت با متخلفان برخورد و موانع موجود برطرف کند.

رئیس شورای قضایی استان لرستان تاکید کرد: عدم تأمین منابع مالی و یا تأخیر در پرداخت نباید موجب تعلیق اجرای مفاد پیمان باشد و پیمانکار مکلف است در اسرع وقت نسبت به تکمیل پروژه اقدام کند. 

این مقام قضایی بیان کرد: حقوق عمومی مردم با ایجاد گره‌های ترافیکی چندین ماهه ضایع شده و علاوه بر زیان بر بیت المال سبب اتلاف انرژی و ایجاد مزاحمت‌های فراوان و نارضایتی عمومی شده است.

وی ضمن تاکید بر رفع هرچه سریع تر موانع توقف پروژه زیرگذر بهارستان که در واقع شریان اصلی شهر بوده و مسیر پرترددی است، اظهار کرد: از شهرداری انتظار می‌رود بررسی این مهم را در دستور کار فوری خود قرار دهد تا در صورت هرگونه تخلف از طرف پیمانکار نسبت به خلع ید از پیمانکار و اخذ هزینه‌ها و همچنین واگذاری پروژه به پیمانکاران خوش سابقه و توانمند نسبت به تکمیل پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.

بدری تصریح کرد: در این خصوص دادستان مرکز استان لرستان نیز بایستی با پیگیری امور در جهت تسریع در انجام تحقیقات و الزام مقامات مسئول برای انجام تعهدات مدیران دولتی و غیر دولتی با هرگونه کوتاهی و قصور برخورد جدی کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: پروژه‌هایی که اجرای آنها با زندگی روزمره سروکار دارد باید با فوریت و بدون اتلاف وقت به اتمام برسد.

وی بیان کرد: تعلیق و تعطیلی این طرحها موجب تضییع حقوق عمومی و نارضایتی شهروندان می‌شود، لذا نهادهای نظارتی مکلفند این قبیل تخلفات را به مراجع ذیربط گزارش و سوابق تخلفات شرکت‌های پیمانکاری که در اجرای پروژه‌های زیر بنایی تعلل می‌ورزند ثبت کنند، تا صلاحیت این شرکت‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *