یک کارگزارانی: جهانگیری برخلاف میل باطنی نامزد در سایه شد/ مجری معروف صدا و سیما با روحانی به قزوین رفت؟! / دزدی در شورای شهر!

13:54 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۲۰۰۴
کمتر از یکماه تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی است؛ فضای کشور بویژه پس از اعلام نتایج رسیدگی به صلاحیت‌ها در هر دو انتخابت مزبور و آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کم و بیش انتخاباتی شده است و رفته رفته تنور مباحثات سیاسی در فضای مجازی و عمومی گرم می‌شود.
////////////////////////////////////– گروه سیاسی: شب گذشته در سازمان صدا و سیما قرعه کشی مربوط به برنامه‌های انتخاباتی کاندیداها انجام شد و کاندیداها زمان پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی خودشون رو متوجه شدند.
 
اما امروز صبح کانال صرفا جهت اطلاع عکسی را منتشر کرده که انتخاباتی نیست اما خیلی با فضای انتخاباتی این روزها و رفتار کاندیداها مرتبط هست.
 
در پست منتشر شده از سوی این کانال ماشینی به نمایش گذاشته شده که در هنگام ترافیک تقسیم بندی خیابان را تغییر می‌دهد و نسبت به زمان ،مرزبندی خیابان را تغییر می‌دهد. امیدواریم با ورود به برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها مرزهای اخلاق بین رقبا جابجا نشود.
 
یک کارگزارانی: جهانگیری برخلاف میل باطنی نامزد در سایه شد/آقای مجری در تاکستان!/ ذوق یک روزنامه اصلاح‌طلب از مواضع انتخاباتی یک نامزد اصولگرا!/ دزدی در شورای شهر!/ بهترین گزینه برای سرلیستی اصلاح طلبان پیدا شد 
 
در ادامه مهم‌ترین فعل و انفعالات انتخاباتی در طی 24 ساعت گذشته را مرور می‌کنیم:
 
در چارچوب جمنا جلو برویم مشکلی نخواهیم داشت
 
اعتماد نوشت: به گفته حاجی دلیکانی نمایندگان از حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی درباره اینکه اگر قرار باشد یک نفر از میان او یا قالیباف در انتخابات بماند رییسی چه خواهد کرد؟ پرسیده‌اند و او پاسخ داده است: ما با هم کارمان را انجام می‌دهیم و در چارچوب جمنا مسائل‌مان را هماهنگ می‌کنیم و پیش می‌رویم. و مشکلی در این جهت پیش نخواهد آمد. رییسی در رابطه با کابینه احتمالی‌اش هم صحبتی نکرده اما تاکید کرده از همه افراد شایسته در دولتش استفاده خواهد کرد.
 
سازندگان فیلم‌های تبلیغاتی کاندیداها را بشناسید
 
روزنامه شهروند نوشته است: نام حسام‌الدین آشنا و رضا میرکریمی برای ساخت فیلم‌های تبلیغاتی روحانی، مطرح است؛ همچنین گفته می‌شود که فیلم‌های تبلیغاتی حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی را مهدی نقویان و محمدعلی فارسی خواهند ساخت؛ سید محمود رضوی، بهروز شعیبی و حسین مهدویان به عنوان سازندگان مستندهای تبلیغاتی قالیباف مطرح شده‌اند؛ همچنین محمد مهدی عسگرپور و احمدرضا درویش به عنوان سازندگان فیلم‌های تبلیغاتی اسحاق جهانگیری مطرح شده‌اند تاکنون نامی از فیلمسازی برای ساخت مستندهای مهندس میرسلیم به میان نیامده است.
 
کارگردان مستند انتخاباتی روحانی در سال ۱۳۹۲ به راه دانا گفته: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری،‌ مستند هیچ‌کدام از نامزدهای انتخابات را نمی‌سازم. گمان نکنم در آینده مستند انتخاباتی کسی را بسازم.
 
ایران صاحب تنها دموكراسی واقعی در منطقه
 
جوان آنلاین نوشت: روحانی دیروز به قزوین رفت، قالیباف به مازندران و رئیسی هم كه دیروز به مجلس رفت، امروز به سیستان و بلوچستان خواهد رفت. در این میان رئیس‌جمهور مستقر از ظرفیت بیشتری برای تبلیغات انتخاباتی با تحركات و دید و بازدیدها برخوردار است. این یك امتیاز خودبه‌خودی در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری است به نفع رئیس‌جمهور مستقری كه برای چهار سال دوم هم نامزد می‌شود. با تمركز قدرت در تركیه، می‌توان ایران را صاحب تنها دموكراسی واقعی در منطقه دانست و اگر نتایج پیش‌بینی‌نشده و غیرمنتظره برخی انتخابات‌های گذشته را نیز در نظر بگیریم، می‌توان دموكراسی در ایران را از نمونه‌های برتر آن در جهان دانست. قدرت مردم در انتخابات‌های ایران نشان داده شده است و حالا دنیا به ایران با چشم دیگری می‌نگرد، كشوری كه مردم آن می‌توانند هر گاه اراده كنند طرحی نو دراندازند.
 
بهترین گزینه برای سرلیستی اصلاح طلبان پیدا شد
 
پایگاه خبری انتخاب با استناد به یک نظرسنجی که بر روی خروجی سایتش قرار داده بود و 15 هزار ٤٤٩ نفر در آن شرکت کردند، نوشت: 60 درصد شرکت‌کنندگان معتقدند محسن هاشمی بهترین گزینه برای سرلیستی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران است.

نظر رسانه‌های بیگانه پیرامون رقبای روحانی
 
کیهان در ستون خبر ویژه‌اش نوشت: شبکه تلویزیونی فرانسوی-‌آلمانی «آرت‌ئه» در گزارشی نوشته که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که توانست با توافق هسته‌ای اعتباری برای خود کسب کند، اکنون خود را با رقیبی می‌بیند که می‌تواند برایش خطرناک باشد. به همین علت است که او تلاش می‌کند از هر تریبونی استفاده کند تا از دستاوردهای اقتصادی خود پس از توافق هسته‌ای دفاع کند.
 
به گزارش آرت‌ئه، آنچه که بیش از پیش در مناظرات انتخاباتی ایران شاهد آن خواهیم بود، موضوع معیشت مردم است و رقبا عملکرد دولت روحانی را به انتقاد خواهند گرفت.

 روزنامه سعودی العرب چاپ لندن اما در گزارشی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در انتخابات آتی ایران، ابراهیم رئیسی پیروز شود.
 
طرح یک کانال در فضای مجازی
 
یک کارگزارانی: جهانگیری برخلاف میل باطنی نامزد در سایه شد/آقای مجری در تاکستان!/ ذوق یک روزنامه اصلاح‌طلب از مواضع انتخاباتی یک نامزد اصولگرا!/ دزدی در شورای شهر!/ بهترین گزینه برای سرلیستی اصلاح طلبان پیدا شد 
 
رئیس ستاد روحانی در 92: مهم‌ترین اشتباه روحانی این بود که از رفاه عمومی و اقتصاد جامعه غافل شد
مهدی آیتی از روسای ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات 92 در گفت‌وگو با شبکه دانا تصریح کرد: برجام کمتر از 50 درصد با موفقیت همراه بوده است.  مهم‌ترین اشتباه روحانی این بود که تمام فعالیت دولت را متوجه برجام کرد و از رفاه عمومی و اقتصاد جامعه غافل شد و این امر آسیب بزرگی را در چهار سال گذشته متوجه دولت کرد.
 
25 عضو هیات مشورتی جبهه مردمی مشخص شدند/ تصمیم‌گیری درباره نحوه تعامل جبهه با ستاد نامزدها
 
منیره نوبخت عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشخص شدن اعضای هیأت مشورتی این جبهه گفت: بر اساس اساسنامه و پس از رای‌گیری 12 نفر از شورای مرکزی و تعدادی از افراد بیرون از شورای مرکزی مشخص شدند و هیأت مشورتی با حضور 25 نفر تعیین شد.

یک کارگزارانی: جهانگیری برخلاف میل باطنی نامزد در سایه شد
 
یدالله طاهرنژاد عضو حزب کارگزاران در یادداشتی که روزنامه آرمان آنرا منتشر کرده، نوشته است: پس از اینکه اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نام نویسی کرد، بحث‌ها و گمانه‌های بسیاری مطرح شد. برخی حضور او را به عنوان مانعی احتمالی در مسیر آقای روحانی دانستند و برخی دیگر، شایعات دیگری مبنی بر تمرین اصلاح‌طلبان برای حضور جهانگیری در انتخابات آتی را مطرح کردند. این شایعات درحالی مطرح شد که آقای جهانگیری صراحتا گفت که با هماهنگی آقای روحانی به انتخابات ورود کرده است. حضور آقای جهانگیری در انتخابات، صرفا با پیگیری شورای عالی اصلاح‌طلبان و همچنین، توصیه بزرگان اصلاحات بود که آقای جهانگیری به‌رغم میل باطنی خود، مجاب به حضور در عرصه انتخابات شد.
 
آقای مجری در تاکستان؟
 
برخی سایت‌ها و کانال‌ها به نقل از فارس مدعی شدند: مرتضی حیدری که در سال 92 مجری مناظره‌های انتخاباتی بود و احتمالا در مناظره‌های پیش‌رو برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیز به عنوان مجری فعالیت خواهد کرد، همسفر با کاروان روحانی به تاکستان قزوین رفته و مجری برنامه تبلیغاتی او شد.
 
شرق: میرسلیم رسما آب پاكی را روی دست جمنا و اصولگرایان ریخت
 
شرق نوشت: مصطفی میرسلیم روز گذشته رسما آب پاكی را روی دست جمنا و اصولگرایان ریخت. اگر تا دیروز حزب مؤتلفه یكی به نعل و یكی به میخ می‌زد و از بودن در رقابت‌ها، در عین همراهی و همكاری با یاران اصولگرا سخن می‌گفت؛ اما روز گذشته نامزد اصلح این حزب به‌صراحت اعلام كرد كسی برای او و حزبش تكلیف تعیین نمی‌كند؛ اگرچه از همان ابتدا هم مشخص بود مؤتلفه اهل كناررفتن نیست. آنها آمده‌اند تا شاید طلب سی‌وچندساله خود را از دوستان اصولگرا بگیرند و بالاخره دولت به آنها برسد.

توصیه‌های انتخاباتی امام جمعه موقت تهران: دشمن را شاد نکنید
 
ایرنا به نقل از حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران نوشت: در انتخابات آتی باید ببینیم قرآن چه می‌گوید و از چه افرادی نباید اطاعت کنیم و از چه افرادی باید اطاعت شود و بر اساس همان تصمیم بگیریم؛ ملاک انتخاب اصلح قرآن باشد؛ در انتخابات نباید دشمن را شاد کرد.
 
دزدی در شورای شهر!
 
فارس به نقل از هادی ساعی عضو شورای شهر تهران نوشت: بنده امضای خود را در خصوص مرخصی شهردار تهران از نامه‌ای که به وزیر کشور نوشته شده بود پس گرفته بودم ولی متأسفانه اعضای اصلاح‌طلب شورا بداخلاقی سیاسی کردند و این کار آنها یک نوع دزدی محسوب می‌شود.
 
آنها نامه‌ای به من دادند که فکر کردم طبق روال گذشته خطاب به رئیس شورا است و امضاء کردم ولی هنگامی که تیتر نامه را خواندم خطاب به وزیر کشور زده شده بود و این اشتباه است.
 
مسئول مرخصی شهردار رئیس شورا است و نیازی نیست به وزیر کشور نامه بنویسند و این نامه باید نهایتاً به رئیس شورا ارسال شود.

رای 70 درصد مردم خراسان شمالی مشخص شد!
 
ایلنا نوشت: نائب‌رییس شورای اصلاح‌طلبان در استان خراسان شمالی با اشاره به گردهمایی بزرگ طرفداران دولت یازدهم در شب عید مبعث در این استان با بیان اینکه اقبال مردم در استان نسبت به آقای روحانی بسیار خوب است، گفت: با توجه به هدف‌گذاری ما در این دوره احتمال می‌دهیم نزدیک به ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم در استان به آقای روحانی رای بدهند.
 
انتقاد حامی همیشگی دولت از گرانی/ با 45 هزار تومان تنها می‌توان 4 کیلو برنج خرید!
 
صادق  زیباکلام از حامیان همیشگی دولت روحانی در مصاحبه با سایت فرارو گفت: افزایش قیمت و گرانی مواد غذایی به قشر کم‌درآمد لطمه می‌زند و این گروه‌های فقیر می‌فهمند که به رغم وعده‌های داده شده روزگارشان بهتر نشده است. شما در نظر بگیرید که در سال ۸۹ که پرداخت یارانه‌ها آغاز شد مردم می‌توانستند با ۴۵هزار تومان حدود ۱۰-۱۵ کیلو برنج ایرانی خریداری کنند اما الان با این مبلغ در بهترین حالت می‌توانند چهار کیلو برنج بخرند.
 
در جستجوی یک لقمه نان سیاسی!
 
عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: در روزهای اخیر فقهای شورای نگهبان اقدام به صدور نظریه شرعی در رابطه با عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر و روستا نموده‌اند که مواجه با انتقادات سیاسی شد و حتی برخی حقوقدان‌ها نیز با نگرش سیاسی و بدون توجه به مستندات قانونی این نظریه اعلام موضع کردند.

این موضوع در «قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» (مصوب ۱۳۷۹) چنین بیان شده است.«تبصره ۲- (ماده ۲۲۱) شورای نگهبان نمی‌‏تواند پس از گذشت مهلت‌های مقرر و رفع ایراد در نوبت اول، مجدداً مغایرت موارد دیگری را که مربوط به اصلاحیه نمی‏باشد بعد از گذشت مدت قانونی به مجلس اعلام نماید، مگر در رابطه با انطباق با موازین شرعی.
 
هم چنین در ماده ۱۹ آیین نامه داخلی شورای نگهبان (مصوب ۱۳۷۹) مقرر شده است «اعلام مغایرت قوانین و مقررات یا موادی از آن‌ها با شرع با توجه به اصل چهارم قانون اساسی، در هر زمان که مقتضی باشد توسط اکثریت فقهای شورای نگهبان انجام می‌یابد و تابع مدت‌های مذکور در اصل نود و چهارم قانون اساسی نمی‌باشد...» ماده (۲۱) این آیین‌نامه نیز پیش‌بینی نموده است «در موارد مغایرت قوانین با شرع موضوع ماده (۱۹) نظر اکثریت فقهای شورای نگهبان به رییس جمهور اعلام می‌شود تا از طرف وی اقدام لازم به عمل آید.
 
سوابق امر نیز نشان می دهد تا کنون بیش از ۱۳۰ مورد خلاف شرع از سوی فقهای شورای نگهبان و به استناد این قوانین اعلام شده است.
اکنون قضاوت شود که آیا شورای نگهبان خلاف قانون عمل کرده، یا دوستان از قانون مطلع نیستند و خدای ناکرده به دنبال یک لقمه نان سیاسی می‌گردند!
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *