رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام طرح‌های نظارتی و پیشگیری در جهت حفاظت از اراضی/ مدیران دستگاه‌ها مانع تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی شوند

13:20 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۹۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رزم گفت: مدیران ارشد ادارات با اعلام طرح‌های نظارتی و پیشگیری خود مانع از سوء استفاده‌های احتمالی، تصرفات غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی شوند.
محمد رزم رئیس دادگستری ایلامبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی وحقوق بیت المال استان ایلام با حضور محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام و اعضای این شورا در سالن جلسات دادگستری ایلام برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رزم گفت: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم و مسئولین است و با توجه به نیاز روز افزون به این منابع وظیفه ما برای حمایت از این منابع، سنگین‌تر و خطیرتر است.

وی اظهار کرد: حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد و اعمال قانون در این راستا خود یک فرهنگ سازی محسوب می‌شود. لذا با اجرای قانون می‌توان به گونه‌ای فرهنگ سازی را سامان بخشید. 

رئیس کل دادگستری استان ایلام از مدیران ارشد ادارات این استان خواست تا با اعلام طرح‌های نظارتی و پیشگیری خود گامی موثر در جهت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال برداشته شده و از این طریق مانع از سوء استفاده‌های احتمالی تصرفات غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تخریب اراضی ملی شوند.

گفتنی است در این جلسه رئیس کل دادگستری استان ایلام پس از استماع گزارش‌های دستگاه‌های متولی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای مصوبات قبلی شورا، از دستگاه‌های متولی به دلیل تلاش در جهت اجرای مصوبات شورای حفاظت اراضی و منابع طبیعی استان تقدیر و تشکر کرد. 






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *