تحلیل نائب رئیس کمیسیون اقتصادی از آمار وزارت خارجه درباره تحریم های بانکی /تحریم های بانکی در کل برداشته نشده اند

6:30 - 04 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۷۱۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های بانکی در کل برداشته نشده اند و فقط برخی از بانک های ما توانسته اند با بانک های کوچک و نه بانکهای بزرگ اروپایی ارتباطاتی برقرار کنند و ال سی هایی باز کنند.
بانک
حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره گزارش وزارت خارجه مبنی بر اینکه از تاریخ اجرای برجام تا پایان سال 1395، شبکه بانکی کشور 704 رابطه کارگزاری با 249 بانک دنیا ایجاد کرده است، اظهار کرد: من بعید می دانم این آماردقیق و درست باشد و بانکهای معروف و بزرگ حاضر به ارتباط با ایران نشده اند.

وی ادامه داد: تحریم های بانکی در کل برداشته نشده اند و فقط برخی از بانک های ما توانسته اند با بانک های کوچک و نه بانکهای بزرگ اروپایی ارتباطاتی برقرار کنند و ال سی هایی باز کنند.

نماینده فلاورجان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر حضور ذهن داشته باشید اوایلی که برجام به امضا رسیده بود یکی از مشکلاتی را که خود مذاکره کنندگان مطرح می کردند، بحث عدم همکاری بانک ها بود.

موسوی لارگانی درخصوص اینکه وقتی می گویند بانکهای خارجی با ایران ارتباط برقرار نمی کنند، درست است یا خیر، افزود: بانک های بزرگ و اروپایی ها مطرح کرده بودند ما از این که بخواهیم با ایران ارتباط داشته باشیم، ترس داریم که آمرثکا ما را تحت فشار قرار دهد.

وی تاکید کرد: در جلسه ای هم جان کری گفت ما بانک ها را اجازه می دهیم که با بانک های ایرانی ارتباط بر قرار کنند ولی این فقط زبانی بود و در عمل تاکید کرده بودند که اجازه ارتباط ندارید.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: برخی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی که با اتاق های بازرگانی استان ها و بعضا اتاق های بازرگانی ایران ارتباط داشتند را تحت فشار قرار دادند و لذا بعید می دانم این آمار درست باشد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *