استقبال گسترده اهالی رشت از نمایش آشویتس زنان/جادوسخن: تئاتر شهرستان نیازمند امکانات بیشتر است+عکس

20:12 - 03 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۵۳۴
اجرای سه شب نخست نمایش "آشویتس زنان" در شهر رشت با استقبال چشمگیر مردم و اهالی هنر این شهر روبرو شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نمایش آشویتس زنان اجرای سه شب نخست این نمایش در شهر رشت با استقبال چشمگیر مردم و اهالی هنر این شهر روبرو شد.
 
این نمایش از ۳۱ اردیبهشت در تالار دکتر رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیا روی صحنه رفته و تاکنون هر سه اجرای خود را با اضافه ظرفیت تجربه کرده است. نگارش نمایشنامه آشویتس زنان را علی صفری بر عهده داشته و امیر جادوسخن کارگردانی این نمایش را انجام داده است.
 
 آشویتس زنان

این دومین بار است که متن آشویتس زنان در ایران روی صحنه می رود. این متن برای اولین بار توسط رها حاجی زینل در تهران روی صحنه رفته و با نقد مثبت اکثر منتقدین روبرو شد.
 
به همین بهانه گروه نمایش آشویتس زنان تهران متشکل از رها حاجی زینل٬ علی صفری٬ شهرزاد محمودی و طاها فرد٬ در دومین شب از اجرای این اثر در رشت، میهمان گروه گیلانی شدند.
 
علی صفری نویسنده این اثر با تمجید از سبک کارگردانی جادوسخن گفت: خوشحالم که با وجود تمام این محدودیت ها این نمایشنامه با چنین سطحی در رشت روی صحنه رفته است. موسیقی این نمایش به سرپرستی روزبه اخوان اجرایی فوق‌العاده را تجربه کرد و بازیگران در خدمت ایده‌های کارگردان اقدام کردند.
 
آشویتس زنان
 
رها حاجی زینل کارگردان اثر با تشکر از گروه اجرایی گفت: پیش بینی چنین استقبالی را نداشتم. این نمایش با وجود امکانات ضعیف این سالن بسیار خوب اجرا شد و من در تک تک لحظات اثر منقلب بودم. امیدوارم این گروه منسجم با مهیا شدن امکانات درخور یک گروه نمایشی کارهایی بسیار بهتر را تجربه کند.
 
شهرزاد محمودی یکی از بازیگران اجرای این اثر در تهران پس از دیدن از اثر گفت: شاید باید بگویم که تمامی نمایش اشک می‌‌ریختم و خوشحالم که بار دیگر این نمایش را روی صحنه دیدم. به امیرجادوسخن و گروهش تبریک می‌گویم.

امیر جادوسخن کارگردان این نمایش در رشت اظهار کرد: این نمایش پس از چند ماه تمرین به این مرحله رسید. خوشحالم که طی روزهای گذشته استقبال خوبی از این نمایش شد. از گروه اجرایی که تا این لحظه در کنار من بودند تشکر می کنم. امیدوارم برای شهری با استعدادهای مستعد و جوان امکانات بهتر و بیشتری فراهم شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *