انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه زیر سایه تدابیر شدید امنیتی و ترس از حملات تروریستی

8:31 - 03 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۱۵۲۴
مردم فرانسه روز یکشنبه در شرایطی به پای صندوق‎های رأی ریاست‌جمهوری رفتند که خیابان‎های شهرهای این کشور مملو از نیروهای امنیتی است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، مردم فرانسه در شرایطی امروز یکشنبه به پای صندوق‎های رأی برای انتخاب رئیس جمهور رفتند که خیابان‎های شهرهای این کشور مملو از نیروهای امنیتی است.

فرانسه

«ایندیپندنت» به نقل از منابع پلیس فرانسه گزارش داد که برای برگزاری امن انتخابات ریاست‌ جمهوری روز یکشنبه نزدیک به 50 هزار نیروی پلیس و 7 هزار سرباز در سراسر کشور در شهرهای مختلف مستقر شده‌اند.


فرانسه

بسیاری از کارشناسان علت اصلی این حجم از تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را حادثه تروریستی اخیر در شهر پاریس می‌دانند که درپی آن یک پلیس کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

فرانسه

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه درحالی برگزاری می‌شود که آخرین نظرسنجی‌ها حکایت از این دارد که در میان یازده نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آرا «مارین لوپن» نامزد جناح راست افراطی و «ژان لوک ملانشون» نامزد جناح چپ افراطی نسبت به دیگران در حال افزایش بوده‌‌ است.


انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه زیر سایه تدابیر شدید امنیتی و ترس از حملات تروریستی

همچنین تا پیش از برگزاری انتخابات تمام نظرسنجی‌ها از پیشتازی «مارین لوپن» ملی‌گرا و «امانوئل ماکرون» حکایت داشت؛ اما این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه علت ترس از حملات تروریستی در روز انتخابات و همچنین با نزخ بیکاری 10 درصد و رکود اقتصادی بی‌سابقه فرانسه یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دوره انتخابات دهه‌های اخیر است.

انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه زیر سایه تدابیر شدید امنیتی و ترس از حملات تروریستی


بنا به گزارش «رویترز» نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رهبر جبهه ملی فرانسه پس از حمله اخیر در شهر پاریس با افزایش نسبی روبرو شده است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهدکه میزان آرای امانوئل ماکرون، رقیب اصلی مارین لوپن، در دور نخست انتخابات به 24.5 درصد خواهد رسید که نسبت به نظرسنجی قبلی 0.5 درصد کاهش داشته است. آراء لوپن نیز با یک درصد افزایش به 23 درصد رسیده است.

فرانسوا فیون، نامزد محافظه‌کار ریاست‌جمهوری فرانسه نیز با افت 0.5 درصدی موفق به کسب 19 درصد آرا خواهد شد.


انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه زیر سایه تدابیر شدید امنیتی و ترس از حملات تروریستی

در حادثه تیراندازی شامگاه روز پنج‌شنبه در خیابان شانزه لیزه پاریس، یک افسر پلیس کشته و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند ضمن اینکه یکی از دو فرد مهاجم نیز کشته شد.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود هیچ‌کدام از نامزدها نتوانند 50 درصد آراء را کسب کنند این انتخابات در دور مرحله برگزاری می‌شود که دور اول انتخابات‌ریاست جمهوری فرانسه روز 23 آوریل (سوم اردیبهشت) و دور دوم این انتخابات روز هفتم می (17 خرداد) برگزار خواهد شد.

در این انتخابات نزدیک به 47 میلیون فرانسوی  حق رای خواهند داشت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *