دروغ‌پردازی ترامپ درباره ناوگروه جنگی خشم کره جنوبی را برانگیخت

13:37 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۸۱۱
دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که ناوگروه جنگی «کارل وینسون» را در راستای حمایت از کره جنوبی و ژاپن به شبه جزیره کره اعزام کرده در حالی که روز سه‌شنبه منابع خبری گزارش دادند این ناوگروه از اقیانوس هند سر در آورده است که این اقدام ترمپ با واکنش برخی از مقامات کره جنوبی روبه‌رو شده است.
خشم سئول از دروغ‌پردازی ترامپ درباره ارسال ناوگروه جنگی به کره جنوبی
به گزارش گروه بین‌الملل ، دونالد ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که ناوگروه جنگی «کارل وینسون» را در راستای حمایت از کره جنوبی و ژاپن به شبه جزیره کره اعزام کرده در حالی که روز سه‌شنبه منابع خبری گزارش دادند این ناوگروه از اقیانوس هند سر در آورده است که این اقدام ترمپ با واکنش برخی از مقامات کره جنوبی روبه‌رو شده است.

در پی این بدعهدی آمریکا برخی از مقامات سئول ریاست جمهوری وی و نیز سیاست دولت وی در قبال مواجهه با کره شمالی را زیر سوال بردند.

با توجه به انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی که قرار است 9 ماه می برگزار شود این روند ممکن است تأثیر زیادی به روابط دوجانبه سئول و واشنگتن بگذارد.

«هونگ جون-پیو» نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی در مصاحبه با «وال‌استریت ژورنال» گفت: سخنی که ترامپ گفت برای امنیت ملی کره جنوبی اهمیت بسزایی دارد.

این مقام کره جنوبی که در نظرسنجی‌های ریاست جمهوری نیز پیشتاز است در ادامه گفت: اگر این سخن یک دروغ باشد از این به بعد و در طول ریاست جمهوری ترامپ، کره جنوبی نمی‌تواند به سخنان وی اعتماد کند.

یکی از روزنامه‌های کره جنوبی نیز در واکنش به این دروغ دولت ترامپ تیتر خبری خود در این باره را «کارل وینسون دروغی» قرار داد.

در حالی که دونالد ترامپ طی روزهای گذشته هشدارهای تندی به کره شمالی داده و مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که ناگروه جنگی این کشور عازم شبه جزیره کره شده است، ناوگره اعزامی آمریکا از استرالیا سر در آورده است.

ترامپ 12 آوریل و در مصاحبه با فاکس‌نیوز ضمن تمجید از قدرت «ناوگروه اعزام شده آمریکا به شبه‌جزیره کره»، چندین بار اقدامات رهبر کره شمالی را اشتباه عنوان کرده بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *