توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره اطلاع به برخی از کسانی که صلاحیتشان احراز نمی‌شود

9:55 - 31 فروردين 1396
کد خبر: ۳۰۰۷۱۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
کدخدایی گفت: انتخابات ریاست جمهوری تفاوتی که با انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد این است که در این انتخابات ما چون چیزی تحت عنوان عدم تائید صلاحیت یا رد صلاحیت اصطلاحا نداریم قانونگذار زمان یا مرجعی را برای بررسی اعتراض شکایت ندارد.
کدخداییبه گزارش گروه سیاسی ، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه ای تلویزیونی بیان کرد: انشالله کار بررسی ها هر زمان که به اتمام برسد نتیجه را اعلام می کنیم .
 
وی در خصوص اینکه ممکن است با برخی از داوطلبان برای کناره گیری رایزنی داشته باشید، گفت: البته ما وظیفه قانونی در این زمینه نداریم اما برخی از کسانی که ثبت نام می می کنند این انتظار را دارند و قبل از آن می گویند که اگر صلاحیتشان احراز نشد به آنها اطلاع داده شود تا انصراف بدهند.
 
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ما از این کار امتناع نمی‌کنیم و معمولا اگر چنین امکانی باشد با ثبت نام‌کنندگان در میان می‌گذاریم و البته انتخابش بر عهده خود آنهاست.
 
وی در خصوص نحوه اعتراض هم بیان کرد: من یک بار دیگر هم عرض کردم شرایط اصل 115ام باید احراز شود  و احراز شرایط دیگر جایی رابرای بیان اعتراض یا شکایت نمی گذارد.
 
کدخدایی عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری تفاوتی که با انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد این است که در این انتخابات ما چون چیزی تحت عنوان عدم تائید صلاحیت یا رد صلاحیت اصطلاحا نداریم قانونگذار زمان یا مرجعی را برای بررسی اعتراض شکایت ندارد.
 
وی افزود: تنها چیزی که در قانون انتخابات ریاست جمهوری هست بحث این است که داوطلبان می توانند مدارک مثبته خودشان را به شورای نگهبان ارائه کنند و شورا با دریافت آنها می تواند نسبت به بررسی صلاحیت ها اقدام کند.
 
سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: تلاش ما این است در ظرف 5 روز اول اعلام نتیجه کنیم ولی اگر این امکان فراهم نشد طبیعتا ناچاریم که از 5 روز دوم استفاده کنیم، ولی خب به این مفهوم نیست نیست که هر 5 روز را تمدید کنیم و ممکن است ظرف یکی دو روز استفاده از 5 روز دوم موفق شویم که بررسی ها را تمام کرده و اعلام نتیجه را هم داشته باشیم.  
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *