"پاکستان" مرز خود با افغانستان را حصارکشی می‌کند

22:30 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۹۸۳
ارتش پاکستان حصارکشی بیش از 2575 کیلومتر از مرز مشترک با افغانستان را با توجیه اینکه اقدامات تروریستی در این مناطق رخ می‌دهد، آغاز کرده که باعث انتقاد شدید دولت کابل شده است.
به گزارش سرویس بین الملل آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در یک نشست خبری در راولپندی گفت: ارتش این کشور 100 کیلومتر از مرز میان شمال شرق افغانستان و مناطق قبیله نشین «باجور» و «خیبر» را حصارکشی کرده است.
 
وی افزود: ایالت خیبر پختونخواه در شمال غرب پاکستان 700 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که در نخستین مرحله حصارکشی می‌شود. در مرحله دوم نیز مرز میان ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان و جنوب افغانستان حصارکشی می شود.
 
سخنگوی ارتش پاکستان گفت: پاکستان در طرف خود این اقدام را انجام داد و نه از سمت افغانستان. پاکستان حق دارد تا مرز خود را با هر کشور دیگری حصارکشی کند. فکر نمی‌کنم که هیچ مخالفتی درباره این مساله وجود داشته باشد.
 
به نقل از صدای آمریکا، این نظامی پاکستانی همچنین گفت که برنامه مدیریت مرز، بخشی از تلاش‌های پاکستان در راستای نابودی گروه‌های تروریستی در منطقه است.
 
در همین حال سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: پاکستان چنین حقی در انجام اقدامات یکطرفه ندارد و این مساله به ساکنان دو طرف مرز مربوط می شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *