آتش نشان ها 2 ساعت و 20 دقیقه قبل از فرو ریزش باید از پلاسکو خارج می شدند/ رعایت نشدن مصوبات از سوی سازمان آتش نشانی

11:25 - 29 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۹۸۰
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بر اساس مقررات، آتش نشان ها باید پس از یک ساعت از محل ساختمان در حال حریق خارج شوند و در حادثه پلاسکو نیروها 2 ساعت و 20 دقیقه دیرتر به بیرون فراخوانده شدند.
سرخوبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن سرخو در جلسه امروز شورای شهر تهران در رابطه با گزارش حقوقی و فنی حادثه پلاسکو گفت: در شورای شهر تهران، 4 مصوبه برای حوزه آتش نشانی داشته ایم و بر اساس این مصوبه ها، مقرر شد ساختمان های بلند ملزم به تجهیز به سیستم اطفای حریق شدند. 

وی افزود: در ارتفاع بالای ساختمان پلاسکو، امکان رساندن آب نبود و شهرداری در شرایطی که مکلف به تجهیز به بالگرد شده بود اما در روز حادثه بالگرد در اختیار نداشت. 

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از زمان حضور آتش نشان ها در محل ساختمان پلاسکو اظهارکرد: بر اساس مقررات، آتش نشان ها باید پس از 60 دقیقه از ساختمان خارج می شدند اما در زمان فرو ریزش کامل ساختمان، 3 ساعت و 20 دقیقه نیروها در ساختمان حضور داشته و در نهایت جان خود را از دست می دادند. 

سرخو با تاکید بر لزوم رعایت مصوبات از سوی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: باید کمیته تخصصی دیگر راه اندازی شود تا سازمان آتش نشانی مکلف به اجرای صحیح مصوبات شود. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *