همسر بشار اسد کیست؟

22:30 - 28 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۷۵۹
نمایندگان انگلیس با هدف انتقام جویی از همسر رئیس‌ جمهور سوریه لغو تابعیت وی را پیشنهاد داده‎اند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، نشریه «ساندی تایمز» اخیرا اعلام کرد که نمایندگان انگلیس با هدف انتقام جویی از همسر رئیس‌ جمهور سوریه که در شبکه‌‎های اجتماعی علیه ‌رسانه‌ های غربی به افشاگری پرداخته و به شبهه افکنی آن‎ها درباره رویدادهای سوریه پاسخ می‌‎دهد، لغو تابعیت وی را پیشنهاد داده‎اند.


همسر بشار اسد کیست؟

بر این اساس، «اسما الاسد» که دست کم 3 کاربری در شبکه های اجتماعی دارد، در واکنش به حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات سوریه در 7 ماه جاری میلادی نوشت: آنچه آمریکا انجام داد، اقدامی غیرمسئولانه و بیانگر کوته‌ بینی، کوته ‌فکری و نداشتن بینش سیاسی و نظامی و همچنین اقدامی ساده لوحانه است.

همسر بشار اسد کیست؟

اسما الاسد متولد 11 اوت 1975 بانوی اول سوریه و همسر بشار اسد است.وی همچنین فارغ‌التحصیل رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه کینگز لندن است.


همسر بشار اسد کیست؟

زندگینامه

اسما و همسرش در زمان تحصیل بشار در لندن با یکدیگر آشنا شدند و در سال 2000  با خواندن صیغه عقد توسط حافظ اسد به عقد یکدیگر درآمدند.

همسر بشار اسد کیست؟


اسما در خانواده‌ای اهل حُمص در لندن به دنیا آمد. پدرش دکتر الاخرس پزشک متخصص قلب و مادرش از کارمندان عالی‌رتبه سفارت سوریه در لندن بود. او که در خانواده‌ای مرفه بزرگ شد و در بهترین دانشگاه‌های لندن تحصیل کرد در دانشگاه کینگز کالج در رشته کامپیوتر و نیز سرمایه‌گذاری بانکی با تخصص سرمایه‌گذاری در دارو بیوتکنولژیک و بانکداری بین‌المللی تحصیل کرد و به عنوان نماینده دویچه بانک در لندن و سپس در کمپانی جی‌پی مورگان چیس مشغول به کار شد.



همسر بشار اسد کیست؟

اسما و بشار اسد در لندن با هم آشنا شدند و پدر اسما به بشار کمک کرد که در رشته چشم پزشکی ادامه تحصیل دهد.

 این زوج صاحب سه فرزند هستند: حافظ ، زین و کریم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *