ادامه خشونت در سودان، سازمان ملل را نگران کرد

3:33 - 27 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۰۸۸
بابار بالوچ سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد این خشونت ها نزدیک به چهار هزار نفر از ساکنان پاجوک را فراری داده است.
 به گزارش گروه بین‌الملل ،کمیساریای عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل متحد از ادامه درگیریها و خشونتها در سودان جنوبی به ویژه در شهر پاجوک که موجب وخامت اوضاع امنیتی و انسانی این کشور شده است، به شدت ابراز نگرانی کرد.

خشونتهای جدید در شهر پنجاه هزار نفری پاجوک واقع شرق کنگو شمار زیادی از ساکنان این منطقه را آواره کرد.

بابار بالوچ سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد این خشونت ها نزدیک به چهار هزار نفر از ساکنان پاجوک را فراری داده است.

درگیریهای مسلحانه جدیدی نیز در مناطق ماگوی و اوبو روی داد. از سوم آوریل تا کنون بیش از شش هزار نفر از ساکنان این مناطق با استان لاموو در شمال اوگاندا فرار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان افزود این آواره ها در شرایط بدی به سر می برند و به امکانات اولیه به ویژه سرپناه، آب آشامیدنی و مراقبتهای درمانی نیاز فوری دارند.
 
به گفته وی اوگاندا در حال حاضر بیش از هشتصد و سی هزار آواره سودان جنوبی را در خود جای داده است. به طور متوسط هر روز بیش از دو هزار نفر سودان جنوبی را از بیم ناامنی، خشونت، فقر و قطحی ترک می کنند و به امید یافتن شرایط بهتر زندگی به مناطق دیگر از جمله اوگاندا می روند. شصت و دو درصد از این افراد را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

سودان جنوبی که سال دو هزار و یازده از سودان جدا شد و به استقلال دست یافت از دسامبر سال دو هزار و سیزده با یک جنگ داخلی ویرانگر روبرو است. به رغم حضور دوازده هزار نیروی پاسدار صلح سازمان ملل متحد در سودان جنوبی، مناقشه داخلی این کشور تا کنون دهها هزار کشته و بیش از سه میلیون آواره بر جا گذاشته است. 
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *