هشدار هواشناسی در مورد آبگرفتگی معابر و طوفان تندری

16:09 - 26 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۸۹۴۲
سازمان هواشناسی در مورد وقوع طوفان تندری در برخی استان ها هشدار داد.
طوفان تندریبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استانهای غربی کشور  است.

همچنین تصاویر رادار هواشناسی و گزارش های ایستگاه های هواشناسی بیانگر بارش باران در برخی استانهای غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است. امروز (شنبه) انتظار می رود  با تداوم جریانهای گرم ومرطوب و گذر  ناوه تراز میانی سبب بارشهای رگباری توام با رعدوبرق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان،  غرب مازندران  و دامنه های البرز در استانهای  قزوین، البرز و تهران شود.

لازم به ذکر است مهمترین مخاطره این گونه سامانه های همرفتی بارشهای شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت ( طوفان تندری) است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.

بنابراین توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت،  از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانالها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری گردد.  همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراهها و کانالها برای جلوگیری از خسارت  باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *