روز سوم ثبت نام در وزارت کشور/ تاکنون چه کسانی برای رئیس جمهور شدن اعلام آمادگی کردند؟/ تاکنون 501 نفر ثبت نام کردند

8:00 - 24 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۹۶۰
ثبت‌‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری از 22 فروردین 1396 آغاز شد و به مدت 5 روز تا شنبه 26 فروردین ادامه می‌یابد.
وزارت کشور-گروه سیاسی:  ثبت‌‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره  ریاست‌جمهوری از 22 فروردین 1396 آغاز شد و  به مدت 5 روز تا شنبه 26 فروردین ادامه می‌یابد.
 
تاکنون افراد زیادی خود را به عنوان داوطلب این انتخابات مطرح کرده‌اند؛ همچنین گمانه‌زنی‌هایی هم مبنی بر ثبت‌نام برخی اشخاص سرشناس، که اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است.
 
اما شرایط ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری چیست؟ آیا هر فردی به صرف نبود مانع می‌تواند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کند؟ ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح دارد که انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد دارای این شرايط  باشند: رجال مذهبی، سياسی - ايرانی‌الاصل- تابعيت كشور جمهوری اسلامی ايران- مدير و مدبر- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ايران و مذهب رسمی كشور.

در انتخابات دوره قبلی که ثبت نام آن از 17 اردیبهشت 92 آغاز و تا 21 اردیبهشت 92 ادامه داشت، مجموعا ۶۸۶ نفر ثبت‌نام کردند که به موجب قانون تنها صلاحیت 8 نفر از آنها مورد تایید شورای نگهبان واقع شد.
 
در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال 88 نیز 475 نفر ثبت‌نام کردند که شورای نگهبان به موجب موازین و مندرجات قانونی از این تعداد تنها صلاحیت 4 نفر را مورد تایید قرار داد.

در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال 84 نیز 1014 نفر اقدام به ثبت‌نام کردند و بدون توجه به شرایط و ضوابط مندرج در قانون یک طوفان ثبت نام راه انداختند که از این تعداد، تنها 8 نفر واجد صلاحیت‌های مندرج در قانون بودند.(برای خواندن اخبار روز اول ثبت نام ها را اینجا و برای خواندن حواشی روز اول اینجا  و اینجا و برای خواندن اخبار روز دوم ثبت نام اینجا و برای خواندن حواشی اینجا کلیک کنید)

سبحانی ثبت نام کرد
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۶:۰۴
حسن سبحانی نماینده اسبق مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

سبحانی
بطحايى ثبت نام كرد
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۵:۵۳
سيد هاشم بطحايى عضو مجلس خبرگان براى انتخابات رياست جمهورى ثبت نام كرد.

بطحایی
ثبت نام 501 نفر تاکنون
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۴:۰۸
علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با خبر نیم‌روزی شبکه 1 سیما، اظهارداشت: در روز سوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 13 امروز نیز تعداد 196 داوطلب به ستاد انتخابات مراجعه کردند که از این تعداد، ثبتنام 176 داوطلب قطعی شده است.

وی با بیان اینکه تا ساعت 14 روز سوم نیز تعداد 501 داوطلب نام نویسی کرده اند، گفت: جوانترین ثبت نام کننده امروز 18 ساله و مسن ترین 88 ساله بودند. 


پورعلی مطلق در خاتمه عنوان کرد: در دوره یازدهم(دوره قبل) در روز اول 75 نفر ثبت نام کردند و در این دوره 126 نفر، در روز دوم دوره یازدهم 69 نفر ثبت نام کردند و در این دوره 161 نفر، در روز سوم دوره یازدهم نیز 99 نفر و در روز سوم این دوره تا الان 196 نفر نام نویسی کرده اند.

439 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۳:۱۳
پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات در گفتگویی زنده با شبکه خبر گفت:تاكنون ٤٣٩ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام كردند و آمار مراجعه کنندگان در حال ثبت نام 196 نفر است که 176 نفر از آنها ثبت نامشان قطعی شده است.
 
وی جوان ترین فرد داوطلب که امروز در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد را 18 سال و مسن ترین آنها را 88 سال اعلام کرد. (بیشتر بخوانید)
عمده ثبت نام کنندگان واجد شرایط نیستند
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۲:۵۱
«علیرضا نیلچی» مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: شورای نگهبان بر اساس وظیفه و تکالیف قانونی خود، پس از اتمام فرآیند نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به صلاحیت ها رسیدگی و نتایج را در موعد مقرر قانونی اعلام می کند.

مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان افزود: عمده ثبت نام کنندگان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سه روز گذشته واجد شرایط مصرح قانونی نیستند.
ستادهای تبلیغاتی مکلف هستند تبلیغات خود را در فضای مجاری ساماندهی کنند
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۲:۴۵
حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران درباره نحوه تبلیغات نامزدها در فضای مجازی اظهارداشت: دستورالعمل کاملی درباره تبلیغات در فضای مجازی تهیه شده و به استانها ابلاغ کرده ایم، هر کدام از ستادهای انتخاباتی نامزدها که بنا دارند کار تبلیغاتی انجام دهند باید دقیقا آن کانالی که می خواهند در فضای مجازی ایجاد کنند با شناسه مشخص باشد و این موضوع طبق آن دستورالعمل انجام می شود.

وی افزود: اگر در آن کانال ها مطلبی نوشته شود مسئولیتش مستقیما متوجه آن ستاد انتخاباتی است که دارد کار تبلیغاتی انجام می دهد اما اگر خارج از آن و در سایت و کانال دیگری از این کاندیدا یا ستاد تبلیغاتی اش مطرح شود باید بلافاصله درخصوص آن مطلب اظهارنظر کنند و مشخص شود که این مطلب متعلق به آنها هست یا خیر که اگر آن مطلب مربوط به آنها نباشد باید بلافاصله طی اطلاعیه ای تکذیبیه بزنند.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: ستادهای تبلیغاتی نامزدها مکلف هستند تبلیغات خود را در فضای مجاری ساماندهی کنند.

قطعا پیروز می شوم
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۲:۰۱
محمد غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت سازندگی ضمن ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: من میگویم تمامی استانداران را مردم انتخاب کنند، استان های بزرگ را تقسیم میکنم، تهران به 5 استان تقسیم می شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: من قطعا پیروز می شوم چون با حرف های من یک نفر مخالفت ندارد.

آمار داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم طی دو روز گذشته
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۱:۳۲
روز نخست؛ سه شنبه 22 فروردین
 
 نخستین روز ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ساعت 18 روز سه شنبه 22 فروردین 1396 با ثبت نام ۱۲۶ داوطلب به پایان رسید. از این تعداد 120 نفر مرد و 6 نفر زن بودند.
 
 در این روز جوان ترین فرد ثبت نام کرده ۱۸ ساله و مسن ترین فرد هم ۷۹ ساله بود. همچنین بیشترین میانگین سنی ثبت نام کنندگان در این روز بین ۴۶ تا۵۰ سال بود. همچنین ۱۸ ایثارگر نیز در روز سه شنبه ثبت نام کردند.

در نخستین روز ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در میان ثبت نام کنندگان ۸ نفر دارای مدرک زیر دیپلم، ۳۰ نفر مدرک دیپلم، ۵ نفر مدرک فوق دیپلم، ۲۹ نفر مدرک لیسانس، ۳۵ نفر مدرک فوق لیسانس، ۱۲ نفر مدرک دکترا و ۷ نفر هم تسهیلات حوزوی داشتند.
 
دومین روز؛ چهارشنبه 23 فروردین
 
در دومین روز از ثبت‌نام داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، 161 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۵۶ نفر مرد و ۷ نفر خانم بودند.
 
 در مجموع مطابق آماری که مسئولان ستاد انتخابات کشور اعلام کردند در دو روز نخست ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ۲۸۷ نفر ثبت نام کردند، که ۲۷۴ نفر از آنان آقا و ۱۳ نفر خانم هستند.

جوان ترین داوطلب ۱۸ سال و مسن ترین آن ۸۲ سال سن دارد و بر اساس اظهارات خود داوطلبان ۴۰ نفر سابقه ایثارگری دارند.

 بیشترین فراوانی ثبت نام کنندگان در سنین بین ۴۶ تا ۵۰ سال هستند و ۷۰ نفر از این داوطلبان مدرک فوق لیسانس دارند.
 
سید محمد غرضی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۱۱:۲۱
همسر سيد محمد غرضي در گفت و گو با ميزان:ايشان در دوره های قبل براي ثبت نام در انتخابات با من مشورت نكردند/اين دوره با من مشورت كرد.(بیشتر بخوانید)
 
 آغاز روز سوم ثبت نام در وزارت کشور/ تاکنون چه کسانی برای رئیس جمهور شدن اعلام آمادگی کردند؟
 
فقط با حمله به بيكاری مي توان آن را ريشه كن كرد 
 
غرضی در نشست خود با خبرنگاران گفت:هرجوانی كه 5 هزارتومان داشته باشد مي تواند با دنيا ارتباط بگيرد.تهران بايد به چند استان تقسيم شود، پايتخت را نمی توان اداره كرد. بيكاری از حمله صدام هم بدتر است؛ فقط با حمله به بيكاری می توان آن را ريشه كن كرد. اقتصاد ايران از اقتصاد امريكا قوی تر است.
 
 
 
هاشمی طبا ثبت نام کرد
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۰۹:۳۹
سید مصطفی هاشمی‌طبا  صبح امروز امروز (پنجشنبه، 24 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
آغاز سومین روز ثبت نام
۱۳۹۶/۰۱/۲۴ - ۰۸:۰۱
سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست‌ جمهوری دقایقی پیش در وزارت کشور آغاز شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *