دادستان‌های جدید کلاله و گالیکش معارفه شدند

13:58 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۰۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان در سفر امروز خود به کلاله و گالیکش ، حکم دادستانی این شهرستان‌ها را که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده است به علی خانی و عباس عرب ابلاغ کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری گلستان در سفر امروز خود به کلاله و گالیکش ، حکم دادستانی این شهرستان ها را که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده است به علی خانی و عباس عرب ابلاغ کرد.

هادی هاشمیان در مراسم تودیع و معارفه این دادستان ها بار دیگر با تاکید بر این که مطالبه گری از وظایف دستگاه قضایی است گفت:دادستان ها نیز به عنوان مدعی العموم باید حقوق جامعه را از دستگاه های اجرایی مطالبه کنند.

هاشمیان افزود : نیاز نیست دادستان ها برای برخورد با برخی جرایم و تخلفات منتظر شکایت و اقدام دستگاه های اجرایی بمانند و می توانند راسا  به عنوان مدعی العموم وارد عمل شوند 

وب  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی بر پیشگیری از وقوع جرم گفت : خوشبختانه در دو سال گذشته در تعامل خوبی که با دستگاه های اجرایی داشتیم توانستیم آن ها را نیز در این امر با دستگاه قضایی همراه کنیم که نتایج خوبی هم داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: کاهش 20 هزار پرونده ورودی به محاکم ، کاهش جرایم مهم استان مانند دعوا ، توهین و تخریب اموال دیگران و مشارکت فعال مردم و دستگاه ها برای مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی و منابع طبیعی از جمله دستاوردهای این همراهی و همدلی دستگاه های اجرایی با دستگاه قضایی استان بود.
این مقام ارشد قضایی استان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دستگاه قضایی استان در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سال های گذشته افزود:در انتخابات پیش رو نیز ما به عنوان متولیان دستگاه قضایی در استان ،  آمادگی برخورد قانونی با هر گونه تخلف و جرم انتخاباتی را داریم .

هاشمیان افزود : شعب ویژه ای را نیز در مرکز استان و شهرستان ها برای رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخابات فعال کرده ایم تا پرونده ها در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود .

روز گذشته نیز رئیس کل دادگستری گلستان در سفر به شهرستان های آق قلا و گالیکش دادستان های جدید این شهرستان ها را معرفی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *