شهید آوینی تئوریسین و مرجع بزرگ سینمای اسلامی است/ راه آوینی باید توسط جوانان ادامه پیدا کند

11:00 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۹۱۶
کارگردان "امپراتور جهنم" گفت: من افتخار شاگردی شهید آوینی را نداشته ام اما من و بسیاری از سینماگران طی این سالها هرگاه به مشکلی برخورد کرده و یا اینکه دچار شک می شویم به آموزه ها، توضیحات و نظرات این شهید بزرگوار مراجعه می کنیم.
پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص تاثیر شخصیت شهید آوینی در سینما گفت: من افتخار شاگردی شهید آوینی را نداشته ام اما من و بسیاری از سینماگران طی این سالها هرگاه به مشکلی برخورد کرده و یا اینکه دچار شک می شویم به آموزه ها، توضیحات و نظرات این شهید بزرگوار مراجعه می کنیم.
 
وی آوینی را تئوریسین سینمای اسلام خواند و افزود: شهید آوینی و سینمای وی هنوز و بعد از سالیان سال راهگشا و تئوریسین سینمای انقلابی و اسلام است و با نگاهی درست به آثار وی بسیاری از مشکلات سینما حل خواهد شد.
 
کارگردان "امپراطور جهنم" آوینی را تلفیق کننده هنر و اندیشه دانست و ادامه داد: هنر به همراه خود اندیشه می آورد و این دو همچون تار و پود مثل یک بافت جلو می روند. حال اگر بخواهیم این بافت تبدیل به محصولی فرهنگی و هنری شود نیاز به کسی است که آنها را به هم گره بزند و در مورد سینمای دفاع مقدس و اسلام شهید آوینی کسی است که اندیشه و هنر را به خوبی درک کرده و آنها را در کنار یکدیگر به خوبی نهادینه می کند.
 
وی در ادامه اضافه کرد: ما در جوانی هرگاه دچار شک می شدیم و یا اینکه می خواستیم مسیری فکری را در سینما به درستی انتخاب کنیم به مجموعه آثار شهید آوینی مراجعه می کردیم. مجموعه آثار آوینی همواره برای نسل ما راهگشا و روشن گر بوده و هست. شهید آوینی بنیاد های اصلی هنر را به همراه داشتند.
 
شیخ طادی با تاکید بر ادامه راه آوینی خاطرنشان کرد: من به واقع تاسف می خورم که هنوز ادامه دهنده ای در حد و شان شهید آوینی در سینما وجود نداشته و امیدوارم روزی سینماگران جوان با درکی صحیح از سینمای آوینی ادامه راه او را پیگیری کنند تا یک روز جانشین خوبی برای آوینی در سینما داشته باشیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *