جریمه قاضی انگلیسی جهت صدور حکم انسان دوستانه برای یک دختربچه قربانی تجاوز

9:44 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۸۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک قاضی انگلیسی جهت صدور حکم انسان دوستانه برای یک دختربچه قربانی تجاوز، به گذراندن دوره آموزشی مجدد محکوم شد.
حقوق بشر آمریکاییبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، "جاناتان دورهام"، قاضی انگلیسی به علت آنچه که صدور "حکم سبک و ناکافی" برای یک کودک قربانی تجاوز جنسی در انگلستان عنوان شده، ضمن توبیخ از سوی اداره تحقیق قضات، به گذراندن دوره آموزشی مجدد محکوم شد.

این قاضی که مسئول رسیدگی به پرونده حمله یک دختر 14 ساله با چاقو به مردی 56 ساله بود، پس از انجام تحقیقات و شنیدن آسیب‌های جنسی وارد شده به این دختر، رای به گذراندن 2 سال محکومیت در مرکز اصلاح و بازپروری داد.

دختربچه قربانی در سن 8 سالگی توسط مرد خاطی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و دادگاه وقت نیز مرد متجاوز را صرفا به انجام خدمات عمومی محکوم کرده بود. 

همین مسئله سبب سرشکستگی این دختر و اقدام به تلافی شده بود. 

وی عنوان کرد که در زمان صدور این حکم ناعادلانه برای تجاوز کننده، احساس کردم که سیستم قضائی من را محکم به زمین زده است. 

هیئت نظارت بر قضات با استناد به اینکه این کودک 14 ساله در هنگام حمله به این مرد عنوان داشته بود که "تو را خواهم کشت"، نتیجه گرفته که قاضی پرونده می بایست حکم این دختر را متناسب با "اقدام به قتل" صادر می نمود و این حکم ناکافی بوده است. 

با این حال قاضی جاناتان ضمن دفاع مجدد از تصمیم خود عنوان داشته که فرستادن این دختربچه با چنین گذشته دردناکی به زندان ناعادلانه و غیرعاطفی بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *