تهران و مسکو چه موضعی در قبال حمله آمریکا به سوریه اتخاذ کردند

9:31 - 19 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۳۹۴
نیویورک تایمز در مطلبی ضمن اشاره به حمله هوایی آمریکا به پایگاه هوایی «شعیرات» در استان حمص سوریه نوشت: ایران حمله هوایی به این پایگاه نظامی را محکوم کرد.
ظریف و لاوروفبه گزارش گروه بین‌الملل ، نیویورک تایمز در مطلبی ضمن اشاره به حمله هوایی آمریکا به پایگاه هوایی «شعیرات» در استان حمص سوریه نوشت: ایران حمله هوایی به این پایگاه نظامی را محکوم کرد.

نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نوشت: ایران حمله به پایگاه هوایی سوریه که به تقویت تروریست‌ها و پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه منجر می‌شود را محکوم می‌کند.

نیویورک تایمز افزود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله نظامی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه اعلام کرد که ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می‎کند.

نیویورک تایمز در ادامه ضمن اشاره به محکومیت این حمله هوایی از سوی روسیه نوشت: «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات اعلام کرد که این حمله هوایی ضربه‌ای قابل توجه به روابط آمریکا و روسیه خواهد بود.

به نقل از دیمیتری پسکوف در این گزارش آمده است: حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تجاوز به یک کشور مستقل با بهانه‌های واهی است.

منابع خبری بامداد جمعه از حمله موشکی غافلگیرانه آمریکا به پایگاه هوایی سوریه در نزدیکی استان حمص در مرکز این کشور خبر دادند.
 
این حمله به بهانه حادثه شیمیایی روز سه شنبه در استان ادلب صورت گرفت که ماشین تبلیغاتی و رسانه‎ای غرب انگشت اتهام آن را در روزهای گذشته به سمت دولت سوریه نشانه رفته است.





کارشناس سیاسی
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
ترکیه سلاح شیمیایی به مخالفین میدهد و بعد همدستان با بوقهای تبلیغاتی دولت بشار اسد را متهم میکنند؟ این کارها دیگه نخ نما شده خوشبختانه آمریکا اینقدر ذلیل و ناتوان شده که گزارش حملات خود را به پادشاه بی مغز سعودی میدهد ترامپ آبرو و حیثیت آمریکا را برد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *