رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش تنش بین پیونگ‌یانگ و سئول/ کره‌جنوبی یک فروند موشک بالستیک پرتاب کرد

10:29 - 17 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۹۷۳
بنا به اعلام رسانه‌های کره‌جنوبی، سئول روز پنج‌شنبه یک فروند موشک بالستیک بلندبُرد را با موفقیت آزمایش کرده‌است.
موشک بالستیکبه گزارش گروه بین‌الملل ، پس از آزمایش موشکی کره‌شمالی، رسانه‌های کره‌جنوبی نیز اعلام کردند که سئول نیز روز پنج‌شنبه یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرده‌است.

خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی به نقل از مقامات ارشد این کشور گزارش داد که روز پنج‌شنبه کره‌جنوبی یک فروند موشک بالستیک با بُرد 800 کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرده که می‌تواند بزرگترین خطر برای کره‌شمالی باشد.

بنا به گفته این مقام کره‌جنوبی این موشک جدید می‌تواند جای‌جای خاک کره‌شمالی را هدف قرار دهد حتی اگر از جنوبی‌ترین نقطه کره‌جنوبی شلیک شود.

بنا به این گزارش کره‌جنوبی تصمیم دارد که در ماه‌های آینده نیز موشکهای جدیدی را آزمایش کند.

کره‌جنوبی ماه ژوئن سال گذشته میلادی نیز اعلام کرد که دو فروند موشک با قابلیت حمل یک کلاهک یک‌تُنی و با بُرد 500 کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرده‌است.

روز چهارشنه کره‌شمالی یک فروند موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد به عقیده بسیاری از کارشناسان این اقدام کره‌شمالی به منظور تحت‌تأثیر قراردادن نشست روز پنج‌شنبه روسای جمهور چین و کره‌جنوبی است که نحوه برخورد با توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ از مهمترین موضوع‌های این نشست است.

بنا به گزارش «فرانس 24» کره‌جنوبی با آنکه تحت حمایت امنیتی آمریکا قرار دارد و هم‌اکنون هزاران نظامی آمریکایی در خاک این کشور مستقر هستند اما در سال 2012 سئول در توافقی با آمریکا تصمیم گرفت که برای برخورد با تهدیدهای موشکی کره‌شمالی سامانه‌های موشک بالستیک خود را سه‌برابر کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *