رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"انسان کامل" به روایت حجت‌الاسلام رفیعی‌‌

7:36 - 11 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۹۵۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
استاد حوزه و دانشگاه با برشمردن ویژگی های انسان کامل گفت: ماه رجب ‌از قداست خاصی برخوردار است.
رفیعیبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از آستان نیوز، همزمان با فرارسیدن نخستین شب از ماه رجب المرجب که مصادف با میلاد پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت؛ حضرت امام محمد باقر(ع) بود، خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) برای تبریک و شادباش این میلاد فرخنده به محضر ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به بارگاه نورانی این امام همام مشرف شدند.

ویژه برنامه شب میلاد امام محمد‌باقر(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی، با قرائت زیارت امین الله آغاز شد و با اجرای برنامه مولودی خوانی و مدیحه سرایی توسط ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) ادامه یافت.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی طی سخنانی به تبیین شخصیت این امام بزرگوار پرداخت و گفت: در زندگی امام محمد باقر(ع) سه نکته اساسی پر رنگ بود اول بعد عبادی که مربوط به رابطه آن حضرت با خداوند بود و در احوالات این امام معصوم(ع) آمده است که ایشان همواره و در هر مکانی ذکر خدای سبحان را بر لب داشتند.

وی افزود: آن حضرت از نظر بعد اجتماعی که شامل رابطه فرد با دیگر افراد اجتماع است نیز به گونه‌ای بودند که همواره با دیگران در ارتباط بودند و در اجتماع حضور پر رنگی داشتند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد شخصیتی امام محمد باقر(ع) بعد سیاسی زندگی ایشان بود به این معنا که با دشمن برخورد می‌کردند و نسبت به مسائل پیرامون جامعه اسلامی بی‌تفاوت نبودند.

وی ابراز کرد: بسیاری از افراد ممکن است بعد عبادی در زندگی آنها پر رنگ باشد و اهل نماز خواندن، روزه گرفتن، تلاوت قرآن و ... باشند ولی با اطرافیان از جمله خانواده و دوستان رابطه خوبی نداشته باشد و یا برعکس با دیگران رابطه خوبی داشته باشد ولی اهل نماز خواندن و انجام کارهای عبادی نباشد که هیچ کدام از این افراد انسان‌های کاملی نیستند.

رفیعی در ادامه ضمن تبریک حلول ماه رجب به بیان برخی فضیلت‌های این ماه پرداخت و گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های حرام است که از قداست خاصی برخوردار است.

وی افزود: این ماه پرفضیلت یک فرصت استثنایی برای توبه و استغفار است و در متون دینی اعمال بسیاری برای این ماه وارد شده که از جمله این اعمال می‌توان به روزه، استغفار، خواندن سوره مبارکه توحید و ... اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *