آنچه برازنده مردم و کشور از اقتصادمقاومتی بود اجرای نشد

21:08 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۹۰۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس گفت:دولت نتوانست برنامه های جدی را در حوزه اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرایی کند و در استانها شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه ها،رکود در تولید و بیکاری کارگران شده‌ایم.
محمد حسینیبه گزارش گروه سیاسی ، محمد حسینی طی مصاحبه ای درخصوص " عملکرد دولت در سال اقتصاد مقاومتی و میزان موفقیت در تحقق وعده ها و تامین نظر مردم "،گفت: در بحث اجرا و اقدام عملی برای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیاز است که برنامه های مورد نظر تامین و تلاش برای تحقق آن صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه درچند بخش از اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی انجام داده شده ولی در برخی از مسائل و موضوعات موفق نبوده و شرایط وضعیت بهتری پیدا نکرد، تصریح کرد: دولت نتوانست برنامه های عملی و جدی را در حوزه اقتصاد مقاومتی به خوبی اجرایی و مدیریت کند و در اکثر استانها شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه ها ، رکود در تولید و بیکاری کارگران شده ایم.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اقداماتی را در جهت رفع تورم انجام داد که تا حدودی موفق بود و توانست از رشد قیمت ها جلوگیری شد، اظهار کرد: دولت نتوانست اعتماد سازی را برای استفاده از تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه انجام دهد و متاسفانه در  این بین شاهد حجم بالای از قاچاق در کشور بودیم که ضربات فراوانی به اقتصاد و تولید کشور وارد کرد.

وی تاکید کرد:دولت باید برای اقدام و عمل جدی درحوزه اقتصاد مقاومتی،حمایت جدی از تولید داخلی را در سرلوحه کارها و برنامه های خود قرار دهد تا بتواند در حوزه معیشت و زندگی مردم تحولی را ایجاد نماید.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه علیرغم تلاش های صورت گرفته از سوی دولت برای بهبود زندگی و معیشت مردم براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی،گام های موفقی برای معیشت و رفاه اجتماعی مردم برداشته نشد و آنچه برازنده مردم بود عملیاتی نشد،‌ابراز امیدواری کرد که با اصلاح زیرساختها و بهبود وضعیت، دولت و مجلس بتوانند به نحو مطلوب گام های مفیدی را در جهت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بردارند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *