مقامات اتحادیه اروپا ادغام بورس اوراق بهادار لندن با دویچه آلمان را متوقف کردند

15:21 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۷۹۵
مقامات اتحادیه اروپا، ادغام بورس اوراق بهادار لندن به ارزش 21 میلیارد پوند با بورس «دویچه آلمان» را متوقف کردند
مقامات اتحادیه اروپا ادغام بورس اوراق بهادار لندن با دویچه آلمان را متوقف کردند
به گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات اتحادیه اروپا، ادغام بورس اوراق بهادار لندن به ارزش 21 میلیارد پوند با بورس «دویچه آلمان» را لغو کردند.

این اقدام از سوی مقامات اتحادیه اروپا در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس روز چهارشنبه به طور رسمی روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کرده است.

مقامات اتحادیه اروپا در حالی این تصمیم را عملی کردند که حدود 13 ماه از روند اجرایی کردن این توافق می‌گذرد و دویچه آلمان حتی پس از برگزاری همه‌پرسی درباره برگزیت و تصویب آن، متعهد شده بود که به توافق خود با بورس اوراق بهادار لندن پایبند می‌ماند.

این سومین مرتبه است که ادغام بورس اوراق بهادار لندن با دویچه آلمان با شکست مواجه می‌شود و پیش از این نیز ر سال 2000 و 2005 نیز این طرح با شکست مواجه شده بود.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز درباره دلیل این اقدام  اعلام کرده که ادغام بورس اوراق بهادار لندن با دویچه آلمان  باعث به وجود آمدن نوعی انحصار برای برخی از نهادهای اقتصادی خواهد شد.

پیش از این و در ماه گذشته نیز بورس اوراق بهادار لندن درباره تصویب این طرح در اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده بود که به خاطر وجود نگرانی‌هایی درباره محدود شدن رقابت، این طرح مورد تأیید اتحادیه اروپا قرار نخواهد گرفت.













ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *