جلوگیری پلیس بحرین از برگزاری مراسم عزاداری

18:08 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۷۷۱
پلیس بحرین از برگزاری مراسم عزاداری برای یکی از جوانان بحرینی که به ضرب گلوله نظامیان این کشور به شهادت رسیده بود جلوگیری کرد.
جلوگیری پلیس بحرین از برگزاری مراسم عزداری
به گزارش گروه بین‌الملل ، پلیس بحرین از برگزاری مراسم عزاداری برای یکی از جوانان بحرینی که به ضرب گلوله نظامیان این کشور به شهادت رسیده بود جلوگیری کرد.

«مصطفی حمدان» جوان 17 ساله بحرینی در اعتراضات روزهای گذشته علیه رژیم آل خلیفه شرکت کرده بود که هدف گلوله نظامیان رژیم آل خلیفه قرار گرفت و به شهادت رسید.

وزارت کشور بحرین روز گذشته با ارسال نیروهای نظامی و خودروهای زرهی به محل برگزاری مراسم عزاداری مصطفی حمدان در منطقه «کرباباد» مانع برگزاری این مراسم شد.

در پی مقاومت عزاداران در مقابل نیروهای رژیم آل خلیفه، این مراسم به خشونت کشیده شد و نیروهای رژیم آل خلیفه با گاز اشک آور و شلیک گلوله، جمعیت را پراکنده کردند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی صحنۀ تظاهرات مردمی علیه رژیم آل خلیفه است و مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

رژیم بحرین همچنین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و فعالان مدنی و سیاسی را به حبس‎های طولانی‌‌‌‎ محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *