رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شایعه واریز هزار میلیارد تومان اموال دولتی به حسابهای شخصی رئیس دستگاه قضایی صد درصد کذب است/مردم و مسئولان در قبال تفرقه افکنی دشمن به هوش باشند

12:00 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۷۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در آبان وآذر ماه سال گذشته مسئولان عالی قضایی طبق روال همیشه جلسات هفتگی خود را برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در آبان و آذر ماه سال گذشته مسئولان عالی قضایی طبق روال همیشه جلسات هفتگی خود را برگزار کردند و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا در این جلسات به برخی از موضوعات مهم حقوقی و قضایی در کشور اشاره کرد که در ادامه به اظهارات مهم رئیس قوه قضائیه در جلسات مسئولان عالی قضایی آبان و آذر ماه سال گذشته اشاره می‌شود.

شایعه واریز هزار میلیارد تومان اموال دولتی به حسابهای شخصی رئیس دستگاه قضایی صد درصد کذب است

آیت الله آملی لاریجانی سوم آذرماه سال گذشته در همایش فرماندهان بسیج دستگاه قضایی با اشاره به شایعات منتشر شده مبنی بر تصرف در هزار میلیارد تومان از اموال بیت‌المال و واریز آنها به حسابهای شخصی رئیس دستگاه قضایی، این شایعات را صد درصد کذب خواند.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.


دولت به سخنان سخیف نخست وزیر انگلیس پاسخ عملی بدهد

رئیس قوه قضاییه 22 آذرماه سال گذشته با اشاره به اظهارات اخیر "ترزا می" نخست وزیر انگلستان در جریان سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، این اظهارات را سخیف توصیف کرد و گفت: شاید این اظهارات برای کسی که چیزی از تاریخ انگلستان نمی داند قابل پذیرش باشد اما همه دنیا می دانند که جزیره انگلیس همواره در طول تاریخ نقش استعماری خود را ایفا کرده و کشوری که از هزاران کیلومتر آن سوتر برای ایجاد پایگاه نظامی به خلیج فارس آمده، جمهوری اسلامی که همواره مدافع حریم همسایگان خود بوده است را متهم به دخالت و بر هم زدن امنیت منطقه می کند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به این تناقض میان گفتار و کردار انگلستان، از نخست وزیر این کشور سوال کرد: شما که در منطقه پایگاه نظامی ایجاد کردید، در عراق نیرو آوردید و با فروش تسلیحات، آن کشتار و فجایع را در یمن رقم می‌زنید و از حاکمان جنایتکار حمایت می‌کنید، به دنبال امنیت هستید و جمهوری اسلامی بر هم زننده امنیت؟

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: گر چه وزیر محترم امورخارجه پاسخ محکمی به این گزافه گویی ها داده اند اما انتظار می رود که دولت در مقام عمل نیز پاسخ قاطع و دندان شکنی به این هتاکی بدهند تا انگلیس بداند که تنها یک جزیره کوچک است و توهم دوران امپراطوری مبتنی بر جهل مردم به پایان رسیده است.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.

مردم و مسئولان در قبال تفرقه افکنی دشمن به هوش باشند

رئیس قوه قضاییه 29 آذرماه سال گذشته با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولان در قبال تفرقه افکنی دشمن تصریح کرد: ما باید با همدلی، همزبانی و وحدت در کشور و بویژه با عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و راهبردها و سیاست های کلی که ایشان برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ترسیم می کنند در مقابل این نقشه شوم دشمن بایستیم.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.

می‌گویند قلم‌ها را به بهانه‌های واهی نشکنیم/شما خودتان بارها گفته اید چرا دستگاه قضایی با فلان روزنامه برخورد نکرده است ولی در بین اهالی رسانه ندای آزادی سر می دهید

آیت الله آملی لاریجانی 17 آبان ماه سال گذشته برخی فشار می آورند که چرا فلان روزنامه را نمی بندید و برخی دیگر فشار می آورند که چرا فلان رسانه را توقیف کرده اید.

مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.

نتیجه انتخابات در آمریکا یک «نه» بزرگ به هیئت حاکمه این کشور بود

رئیس دستگاه قضا 24 آبان ماه سال گذشته با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: این نتیجه، شوک بزرگی به جامعه آمریکا ودنیا مخصوصاً کشورهای غربی وارد کرد و واقعا پیش زمینه و نتیجه این انتخابات بسیار عجیب بود. 
 
آیت الله آملی لاریجانی از سویی اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در دوران رقابت را عجیب و افشاگرانه توصیف کرد و افزود: هر آنچه را که جمهوری اسلامی با صراحت درباره رهبران آمریکا و سیاست های این کشور اعلام می کرد، این دو کاندیدا به زبان آوردند. مردم آمریکا به کسی رای دادند که هیئت حاکمه این کشور را فاسد و موجب بدبختی آمریکا می داند بنابراین نتیجه انتخابات این کشور یک «نه» بزرگ به هیئت حاکمه آمریکا و سیاستهای آن بود. 
 
رئیس قوه قضاییه با اشاره به بازتاب های نتیجه انتخابات آمریکا در جهان گفت: اگر این فرد بخواهد بر آنچه در دوران رقابت به زبان می آورد استوار باشد، دنیا و خود آمریکا را با بحران مواجه می کند. 
 
آیت الله آملی لاریجانی اظهارات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را موجب به چالش کشیده شدن لیبرال دموکراسی دانست وافزود: کل ساختار سیاسی آمریکا نزد مردم این کشور مورد سوال قرار گرفته است و برای آنها قابل هضم نیست که یکی از کاندیداها رای اکثریت را کسب کند اما کاندیدای دیگر پیروز انتخابات شود! 
 
رئیس قوه قضاییه نمایش سقوط اخلاقی سیاستمداران و دولتمردان آمریکا را از مهمترین نتایج رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برشمرد و تصریح کرد: نحوه تعامل کاندیداها در ای مسابقه انتخاباتی یک سقوط اخلاقی تمام عیار بود و نشان داد که ترویج اخلاق سکولار نیتجه ای جز این ندارد و مردم ناچارند بین بد و بدتر یا فاسد و فاسدتر یکی را انتخاب کنند. اینکه یک نظام سیاسی به نقطه ای برسد که مردم ناچار باشند همیشه بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنند یعنی آن نظام به بن بست رسیده است. 

مشروح اظهارات رئیس قوه قضائیه را اینجا بخوانید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *