افزایش تعداد مراکز مشاوره خانواده در جیرفت

13:00 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۴۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احمد علی انجم روز گفت: تعداد مراکز مشاوره بخصوص در امور خانواده در شهرستان جیرفت باید افزایش یابد، تعداد مراکز موجود در این شهرستان کافی نیست.
رئیس دادگستری جیرفت به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در دیدار با رئیس بهزیستی این شهرستان گفت:  تعداد مراکز مشاوره  بخصوص در امور خانواده در شهرستان جیرفت باید افزایش یابد، تعداد مراکز موجود در این شهرستان کافی نیست.

وی افزود: مشاوره خوب با کمک به کاهش طلاق و آسیب های ناشی از آن در داشتن جامعه سالم نقش کلیدی ایفا می کند .

انجم روز ضمن تبریک آغاز سال جدید که مزین به نام" اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" است،ابراز داشت: در سال گذشته شاهد افزایش پرونده های اختلاف خانوادگی در جامعه بوده ایم که جلوگیری از این معضل فعالیت بیشتر مشاوران خانواده را می طلبد.

این مقام قضایی  با بیان اینکه بهتر بود مشاوره، قبل از ازدواج برای زوجین صورت میگرفت،گفت: در ازدواج های که افراد از همدیگر شناخت کافی ندارند، مشاورین می توانند تبعات اختلافات فرهنگی و طبقاتی را به زوجین  گوشزد و عواقب نادیده گرفتن این اختلافات را به آنها هشدار دهند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت اضافه کرد: همانطور که درمان بیماری جسمی نیازمند مراجعه به پزشک متخصص و حاذق است، افرادی که دچار اختلافات خانوادگی نیز هستند، باید قبل از مراجعه به دادگاه برای بر حل مشکلات به مشاور مراجعه تا با راهنمایی های لازم از پدیده شوم طلاق و مشکلات بعدی آن جلوگیری کنند .

احمد علی انجم روز با بیان اینکه باید تعداد مراکز مشاوره ،خصوصاً در امور خانواده در شهرستان جیرفت افزایش یابد،گفت: تعداد مراکز موجود در این شهرستان کافی نمی باشد.

وی با اشاره به این مهم که میزان بالایی از کودکان طلاق گرفتار بزه های موجود در جامعه می شوند، ادامه داد:  مشاوره خوب و موثر به زوجین و خانواده ها  می تواند نقش موثری درکاهش جمعیت طلاق و به تبع آن کودکان طلاق در جامعه داشته باشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *