توافق هسته‌ای باعث افزایش قدرت ایران شده است

9:10 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۳۷۹
«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست سالانه «آیپک» ضمن انتقاد به توافق هسته‌ای گفت که توافق هسته‌ای باعث افزایش توانمندی ایران شده است.
نیکی هیلی
به گزارش گروه بین‌الملل ، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست سالانه «آیپک» ضمن انتقاد به توافق هسته‌ای گفت که توافق هسته‌ای باعث افزایش توانمندی ایران شده و تحریم مجدد ایران را دشوار ساخته است.

نیکی هیلی اواخر روز دوشنبه و در نشست سالانه کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) گفت که توافق هسته‌ای از زمان امضا تاکنون موجب قدرت گرفتن ایران و روسیه شده و به ایران این جسارت را داده تا به آنچه که قصد دارد برسد.

وی در ادامه ضمن نامطلوب عنوان کردن توافق هسته‌ای گفت: ما رفتار ایران را زیر نظر خواهیم گرفت و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تمام جزئیات توافق هسته‌ای اجرا می‌شود.

نیکی هیلی در ادامه گفت: برایم من غیر قابل درک است که چرا این توافق به تصویب رسید و چرا اجازه داده شد که چنین توافقی ایجاد شود. 

وی در ادامه گفت: نگرانی من این است که در شورای امنیت از توافق هسته‌ای حمایت می‌شود و این امر مایه تأسف است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل علاوه بر این ضمن اشاره به قطعنامه 2234 سازمان ملل درباره محکومیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و نیز انتقاد به موضع ضد این رژیم در سازمان ملل گفت: هدف ما این است که از متحد خود حمایت کنیم و آمریکا باید دوباره رهبری بین‌المللی خود را به دست آورد و اجازه تصویب چنین قطعنامه‌ای را ندهد.




 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *