نفوذ آیپک در سیاست‌های دولتی و قانونگذاری آمریکا/نشستی سالانه برای اظهارات ضد ایرانی و دفاع از رژیم صهیونیستی!

13:27 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۲۵۷
نشست ساليانه کميته امور عمومی آمریکا و اسرائيل (آيپک) پس از فراز و نشيب و ناآرامی بر سر مواضع اين نهاد صهيونيستی ضد ايران و سرنوشت روند به اصطلاح صلح خاورميانه در واشنگتن آغاز کرد.
 به گزارش گروه بین الملل ، نشست ساليانه کميته امور عمومی آمریکا و اسرائيل (آيپک) در سال جاری ميلادی پس از سال ها فراز و نشيب و ناآرامی بر سر مواضع اين نهاد صهيونيستی ضد ايران و سرنوشت روند به اصطلاح صلح خاورميانه در فضايی که نشان از برطرف شدن نگرانی های صهيونيست های پشتيبان رژيم صهيونيستی داشت کار خود را در واشنگتن آغاز کرد. 


ترامپ


معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست «آیپک» ضمن تاکید بر تعهد «دونالد ترامپ» به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، گفت دولت ترامپ در برابر ایران می‌ایستد.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور یکشنبه شب درنشست آیپک دوباره بر حمایت واشنگتن از تل‌آویو و تلاش کاخ سفید برای مقابله با تهران تاکید کرد.

پنس در جمع 18هزار شرکت‌کننده در این مراسم گفت: این دولت، ایران را زیر نظر گرفته است. آمریکا اقدامات ایران در بی‌ثبات کردن منطقه و به‌خطر انداختن امنیت اسرائیل را دیگر تحمل نخواهد کرد.

پنس

پنس  که اولین حضور یک مقام دولت جدید آمریکا در نشست آیپک را تجربه می‌کرد مدعی شد: آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ اجازه نخواهد داد ایران سلاح هسته‌ای تولید کند و همچنین دیگر اجازه نخواهد داد از سازمان ملل به عنوان محفلی برای حمله به اسرائیل استفاده شود.

در همین حال هم‌زمان با برگزاری نشست آیپک در واشنگتن، تجمع مخالفان رژیم صهیونیستی و معترضان به سیاست‌های این رژیم با هجوم برخی از اعضای گروه موسوم به «اتحادیه دفاع یهودی» به خشونت کشیده شد.


نشست آیپک

در این تجمع ‏که فعالان مدنی، دانشجویان و مخالفان رژیم صهیونیستی ‏حضور داشتند، معترضان علیه ‏برگزاری این نشست و ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی ‏در اراضی اشغالی شعار دادند و حمایت دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، و کنگره را از تل‌آویو محکوم ‏کردند. ‏

با وجود تدابیر امنیتی در حین برگزاری این تجمع، عده‌ای از اعضای گروه موسوم به «اتحادیه دفاع یهودی» به معترضان حمله کردند و با آن‌ها درگیر شدند.


نشست آیپک


کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل مشهور به آیپک، یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری در آمریکاست.

این گروه لابی با بیش از صد هزار عضو، هر ساله میلیون‌ها دلار خرج سرمایه‌گذاری در نفوذ بر سیاست‌های دولتی و قانونگذاری آمریکا می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *