رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش 20 هزار پرونده قضایی در یکسال گذشته

10:22 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۳۱۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هادی هاشمیان گفت: سال 95 بیش از 290 هزار پرونده وارد دادگستری های استان شد که به نسبت سال گذشته بیش از 20 هزار پرونده کاهش یافته است .
رئیس کل دادگستری گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از کاهش 20 هزار پرونده قضایی در یکسال گذشته خبرداد و گفت: سال 95 بیش از 290 هزار پرونده وارد دادگستری های استان شد که به نسبت سال گذشته بیش از 20 هزار پرونده کاهش یافته است .

این مقام قضایی در استان گلستان تمرکز دادگستری بر اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم ، آسیب شناسی آرای صادر شده در محاکم و رفع اشکالات موجود  و  رصد پرونده های وارده به محاکم تجدید نظر در بدو ورود برای کاستن از مدت زمان رسیدگی ها را از علل کاهش ورودی پرونده به محاکم استان  در سال 95 عنوان کرد.

هاشمیان افزود: در نشست های متعدد سال گذشته با روحانیان شیعه و سنی و افراد تاثیر گذار شهرها و روستاهای استان از ظرفیت های آنان نیز برای افزایش آگاهی های حقوقی و قضایی مردم استان که نتیجه ی آن کاهش تشکیل پرونده در محاکم بود،  استفاده کردیم .

رئیس کل دادگستری گلستان  همچنین پخش ویژه برنامه سیمای قانون از شبکه ی گلستان و حضور قضات و کارشناسان حقوقی در مساجد در قالب طرح آگاهی بخشی حقوقی را از دیگر طرح های اثرگذار دستگاه قضایی استان در راستای کاهش ورودی پرونده به محاکم بیان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز با تحرک و پویایی بیشتر در حوزه های قضایی استان ، روند کاهشی ورود پرونده به محاکم ، ادامه یابد .
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *