رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با ایران رابطه ارباب و رعیتی دارند/آنها قاعده بازی در برجام را به هم زدند

10:00 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۱۵۶۸
دسته بندی: سیاست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: آمریکایی ها هنوز فکر می کنند که با ایران رابطه ارباب و رعیتی دارند ولی باید به آن‌ها ثابت کرد که اینگونه نیست.
نوذر شفیعی
نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و کارشناس مسائل بین المللی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه محور اقدامات آمریکا حفظ منافع خودش و پایمال کردن منافع دیگران است، اظهار کرد: آنها هنوز فکر می کنند که با ایران رابطه ارباب و رعیتی دارند ولی باید به آن‌ها ثابت کرد که اینگونه نیست. 

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در واقع قاعده بازی را در برجام به هم زده‌اند، تصریح کرد: مسئولان ذیربط کشور در قضیه برجام باید دقت کافی و لازم را داشته باشند که به قول های شفاهی آمریکا در قبال ایران در برجام اعتنا نکنند زیرا این کشور، حتی به تعهدات مکتوبش هم پایبند نیست  و انتظار پایبند بودن آنها به تعهدات شفاهی‌شان انتظار بی نتیجه ای است.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: طی مدت بیش از یک و سال و نیمی که از اجرایی شدن برجام گذشته، آمریکایی ها مدام در روند اجرای آن، اختلال به وجود می آورند و این عمل آنها باعث تغییر نتیجه محسوس در نتیجه مذاکرات و برجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلاف با آمریکا جدیست و نمیتوان انتظار داشت به راحتی گام برداشت و به سمت جلو حرکت کرد وفعلاً با تغییر رییس جمهور جدید و حزب حاکم باید منتظر ارائه سیاست های جدید در قبال برجام باشیم.زیرا حزب جمهوری خواه دنبال اینست که پیروزی در برجام را به نفع خود و به نام خود تمام کند و از طرفی حزب دموکرات که با روی کارآمدن آنها تحریمها علیه ایران را شروع کردند خودرا صاحب این پیروزی میدانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *